Club Chevrolet

Pasiune pentru performanta. Forum Club Chevrolet



  • Advertisement

Reducere putere motor 2,0 / 150 HP

Reducere putere motor 2,0 / 150 HP

Postby Maslina » 22 Aug 2018, 21:50

Buna seara,sunt propietarul unui Cruze diesel 2,0 /150 HP, model 2010.Partea istoriei masinii mele,cea care mi-a adus numai necazuri,incepe undeva la cca. 4 ani dupa achizitia masinii.In timp ce rulam cu masina,s-au aprins in bord senzorul de ABS si TC,urmate de reducerea puterii motorului.Urmeaza service la Radacini Motors,investigatii la senzorii ABS,nimic anormal,curatare mufe instalatie electrica ,de la roti--calculatoare--pedala acceleratie,nimic anormal,anulare defect din ECU,si totul a mers "normal" o alta perioada.Urmeaza 2015-2017,alte doua erori,aceeasi martori in bord aprinsi,service----verificari pe partea electrica,nimic anormal,anulare eroare,returnare masina acasa,fara un dignostic concret,ce anume e defect.2018,anul de glorie pentru masina mea,inca de doua ori aceeasi problema,masina la Radacini Motors,returnata fara nicio diagnoza care sa explice misterul martorilor din bord,tot ce am reusit sa aflu de la ei e ca masina s-ar parea a avea defectiuni la calculator. Am plecat acasa dezamagit de "profesionalismul" lor,si am inceput sa ma documentez,pe Google de la alti posesori de Cruze cu acceasi problema,refuzand sa cred ca masina are probleme cu ECU.Intre timp masina a continuat sa afiseze aceeasi martori aprinsi in bord,de inca doua ori,am decis sa schimb serviceul,singura varianta in Constanta (orasul de resedinta!),fiind Expo car,si aici de ambele dati,verificare pe calculatorul lor,rezultatul fiind un curent rezidual,in plus sau minus,perceput de calculatorul masinii,rezultand reducere putere motor.Cauza acestei anomalii.......dosarele X,nici ei nu au stiut sa mi-o explice.Incepand din acele momente am fost mai atent si cu alte fenomene inexplicabile,ce apareau dupa ce se aprindeau martorii mei ABS si TC in bord,cum ar fi ; de fiecare data cand se reducea puterea motorului,ori mi se oprea pret de ateva secunde radioul,sau clima,nu mai baga aer conditionat.Satul sa mai merg la service,adica sa mai arunc banii pe geam,cu proxima ocazie cand mi s-au aprins din nou martorii in bord.am decuplat borna de minus pret de cca, doua ceasuri,rezultatul fiind resetarea anomaliei din bord si revenirea puterii motorului.Ultima aparitie a martorilor si tot ce decurge dupa ei,a avut loc ieri,pornesc dimineata,filtrul DPF a dat sa se regenereze pret de cca. 3 secunde,s-a stins urmat apoi de aprinderea martorilor mei.Am urmat pasii facuti ultima oara cu borna,fara efect de asta data,defectul ramanand in bord,dar puterea motorului a revenit miraculos,dupa reconectarea bornei.Am inceput sa derulez in trecut,si am realizat ca si cu alte ocazii,dupa ce am adus masina acasa de la service,filtrul DPF cerea regenerare,am inceput si banui de atunci ca e posibil ca problema masinii mele sa fie o incarcare excesiva a DPF sau ceva senzori ai DPF care eronat dau alarme false.Am pus masina pe autostrada ,am setat pilotul de cca. 100 kmh in treapta a patra,surpriza nu a fost mica cand,imediat dupa ce s-a terminat regenarea DPF,mi-au disparut si martorii din bord. Intrebarea este,e posibil ca deductia mea sa fie adevarata,calculatorul masinii sesizand ca e o problema cu DPF si generand random avarii de genul ABS,radio oprit sau lipsa climatizare? S-a mai lovit cineva de probleme asemanatoare mie? O seara buna va doresc!
Last edited by Maslina on 22 Aug 2018, 21:50, edited 1 time in total.
Maslina
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 43110
 
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2018
Click aici daca apreciati acest post:

Uite care este parerea mea:

Postby gigel » less than a minute ago

Uite niste linkuri sponsorizate pentru tine:

User avatar
gigel
Moderator
Moderator
Member No: 23
 
Posts: 3841
Joined: 04 Aug 2010
Car: Chevrolet

Re: Reducere putere motor 2,0 / 150 HP

Postby ches » 23 Aug 2018, 11:00

Cele doua sisteme - monitorizarea DPF si cel de ABS si TC sunt independente.
Modulul ABS are propriul calculator numit Modulul de comanda a sistemului electronic de franare.
Regenerarea DPF-ului este comandata prin intermediul senzorului de presiune diferentiala de pe evacuare, acesta fiind controlat direct de ECM, deci nu are treaba cu modulul ABS sau EBCM (electronic body control module). Ai mai jos cu copy-paste din manual ce anume implica functionarea ABS:

În funcţie de opţiuni, sunt disponibile următoarele sisteme de îmbunătăţire a performanţei autovehiculului.
• Sistemul de antiblocare la frânare (ABS)
• Sistemul de control al tracţiunii
• Sistemul de control al stabilităţii
• Distribuţia proporţională dinamică a presiunii în sistemul de frânare a roţilor din spate
• Asistenţă hidraulică de frânare
Următoarele componente sunt implicate în funcţionarea sistemelor de mai sus:
• EBCM--EBCM comandă funcţiile sistemului şi detectează defecţiunile. Acesta asigură alimentarea supapelor electromagnetice şi a motoarelor pompelor.
• Ansamblul supapă modulator presiune de frânare
• Senzor de acceleraţie multi-axială
• Senzorul unghiului de viraj
• Contactul de comandă a tracţiunii
• Senzori de turaţie a roţii

Singurul mod in care comunica toate aceste sisteme (ECM si EBCM) intre ele este prin magistrala de date, care este CAN sau LIN. Asta inseamna ca ai fie o problema cu comunicarea pe magistrala de date, care s-ar manifesta ma gandesc si in alte cazuri, nu doar la regenerarea DPF, fie ai o problema de natura electrica simpla, de genul contact oxidat, fire cu izolatia roasa samd. Avand in vedere ca masina a mers bine mersi 4 ani, la fel tind sa cred al doilea caz e ce ti se intampla.
Deci, inarmeaza-te cu rabdare si incepe sa examinezi cablajele si sa scoti scoti din mufe si sa le cureti cu un spray tip contact cleaner. As incepe cu firele care trec prin zona modulului ABS si se duc in partea de jos (expusa la mizerie si apa) si pe langa turbina (caldura).

Bafta!

PS: Sursa informatiilor este aici: http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... Cruze.html
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 680
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Reducere putere motor 2,0 / 150 HP

Postby Maslina » 23 Aug 2018, 21:55

Azi am fost si am discutat cu un mecanic,destul de priceput ,daca e sa iau in seama referintele lui,si mi-a dat acelasi raspuns ,verificarea cablajelor si a mufelor conectoare cu simt de raspundere si rabdare de chinez :)) .
Oricum multumesc pentru raspunsul concis si la obiect.Seara buna!
Maslina
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 43110
 
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2018
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Reducere putere motor 2,0 / 150 HP

Postby ches » 28 Aug 2018, 08:49

Cu placere, sa scrii aici si rezolvarea pentru ca si ceilalti sa stie unde sa se uite in cazul in care patesc ceva asemanator.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 680
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Reducere putere motor 2,0 / 150 HP

Postby Maslina » 06 Oct 2018, 13:21

Salut,revin cu un update la problemele mele cu masina.Dupa ce s-au desfacut si curatat cablajele si mufele de pe partea electrica,nu s-a descoperit nicio anomalie evidenta a acestora,mai putin borna de minus a bateriei,parea a nu strange bine,astfel incat,stransa la maxim chiar,daca incercai sa o misti,se misca.Coroborat si cu alte cazuri vizionate pe youtube,parese ca lumea da vina pe un defect de fabricatie al cablului de minus al bateriei.Drept urmare singura masura aplicata in cazul meu,a fost inlocuirea cablului de minus cu altul nou.Pana acum nu sunt probleme,ramane de vazut pe viitor.Am sa revin daca voi mai avea probleme.O zi buna!
Maslina
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 43110
 
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2018
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Reducere putere motor 2,0 / 150 HP

Postby Maslina » 21 Oct 2018, 19:41

Buna seara,odisea problemei mele continua,azi ,dupa circa 3 saptamani de mers fara probleme,la prima cheie, mi s-a aprins martorii ABS si TC din nou,am ramas fara putere la motor, si a aparut code 84 in display.Am cautat pe net ce anume inseamna,si pare ca se refera la durata de viata a uleiului,mai precis ca trebuie schimbat,in cazul meu exclus,uleiul meu are cca. 4000 km de la schimb.Deja,cand ma gandesc ca trebuie sa ajung la service din nou,sa scot bani pentru ceva ce nu o sa rezolve,sincer,imi pare rau ca am ales sa cumpar aceasta masina.....in loc sa ma folosesc de ea,am ajuns sa ma inrobeasca ea,sa imi fac programul in functie de ea,oare nu exista leac pentru asa ceva? Nu mi-am dorit o masina 'second hand',tocmai pentru ca imi era frica sa nu patesc asa ceva,dar se pare ca de ce iti e frica,nu scapi :(
Maslina
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 43110
 
Posts: 4
Joined: 22 Aug 2018
Click aici daca apreciati acest post:



  • Advertisement

Return to 4.7.1 Probleme tehnice - Cruze

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

  • Advertisement