Club Chevrolet

Pasiune pentru performanta. Forum Club Chevrolet



  • Advertisement

Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Moderator: Raresh20

Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby EdgeGL » 14 May 2013, 20:59

Salut baieti!
Asa cum spuneam aici,am dat comanda mai demult si am reusit astazi sa primesc interfata bluetooth ELM327 v1.5. Am reusit sa o conectez cu succes atat la Torque v1.6 (Android/Samsung GS2) cat si la ScanMaster-ELM v2.1 (Windows/PC) astfel ca am reusit sa vad codul de eroare care ma sacaie de exact 1077km.... Pozele de la toate taburile din ScanMaster vi le pun si voua pentru vizionare aici.

Deci, asa cum se vede in poza 4, codul de eroare este: "P0420 - Catalyst System Efficienty Below Threshold".
Ok, ma pun pe citit, vad ca peste tot se face referire la sondele lambda (senzorii de oxigen dinaintea si dupa catalizator) si la catalizator in sine. Citesc ca functionarea senzorilor lambda se poate verifica prin citirea voltajului de la iesirea lor, care trebuie sa fie pana la 1V. Imi spune un amic ca daca reusesc sa citesc voltajele, in domeniu de timp voltajul senzorului 1 de la intrare ar trebui sa descrie o oarecare sinusoidala pe cand cel de iesire un "flat-line".
Nu am reusit sa citesc ce trebuia sa citeasca tab-ul "Oxygen Sensors" din ScanMaster dar am reusit sa realizez un grafic voltaj-timp al celor 2 senzori. El se vede clar aici si in poza 11. Testele au fost facute cu masina la relanti, ~750rpm.
Image

Ce parere aveti?
Last edited by EdgeGL on 14 May 2013, 20:59, edited 4 times in total.
User avatar
EdgeGL
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6638
 
Posts: 416
Joined: 07 Apr 2013
Location: Galati
Car: Aveo 1.4L 16v 94CP 2007 (+GPL)
Click aici daca apreciati acest post:

Uite care este parerea mea:

Postby gigel » less than a minute ago

Uite niste linkuri sponsorizate pentru tine:

User avatar
gigel
Moderator
Moderator
Member No: 23
 
Posts: 3841
Joined: 04 Aug 2010
Car: Chevrolet

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby RINGO » 14 May 2013, 21:57

Codul de eroare P0420-eficienta mai slaba a catalizatorului, daca erau senzorii HO2S (sonda 1)aveai P0030, iar la sonda2 aveai P0036, conform manualului 2007.Valorile de tensiune, generate de sonde, cred ca sunt bune.
RINGO
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 3143
 
Posts: 376
Joined: 20 Mar 2011
Location: arad
Car: Aveo sedan
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby EdgeGL » 14 May 2013, 22:55

Despre ce manual e vorba? Il ai cumva si in format electronic pentru ca in ce documente mai aveam eu pe aici intr-adevar P0420 apare ca si "eficienta slaba catalizator" dar celelalte 2 nu apar. (P0030 si P0036).

Avand in vedere caracterul erorii, ar trebui sa-mi fac vreo grija daca planuiesc sa pun GPL in curand pe masina?
User avatar
EdgeGL
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6638
 
Posts: 416
Joined: 07 Apr 2013
Location: Galati
Car: Aveo 1.4L 16v 94CP 2007 (+GPL)
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby sorinlzr » 15 May 2013, 14:21

explicatia codurilor:
-P0030 - HO2S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1);
-P0036 - HO2S Heater Control C ircuit (Bank 1 Sensor 2), adica circuitele de incalzire a senzorilor nu functioneaza, ceea ce nu este echivalent cu tensiunile date de senzori cum ar fi P0131; 0137 - tensiune joasa sau P0132; 0138 - tensiune inalta a celor 2 senzori.
sorinlzr
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 5629
 
Posts: 395
Joined: 29 May 2012
Location: bucuresti
Car: AVEO ALB 1,4i 16V 94 cp 2008
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby EdgeGL » 15 May 2013, 16:26

Ok, am lamurit-o cu erorile sondelor lambda. Revenind la eroarea mea, respectiv P0420, credeti ca ar trebui sa fie un motiv in ingrijorare daca urmeaza sa pun cat de curand GPL pe masina?

P.S. Am uitat sa pun, am facut aseara o plimbare de vreo 25 de minute cu masina. Alura graficului pentru senzorul 1 s-a pastrat pe acolo, sinusoida cu media pe la 0.45..0.5V. Problema e ca la senzorul 2 graficul s-a modificat total, in loc de un flat line cu ~0.1V ca la relanti acum are si el regim pulsatoriu, forma asemanatoare graficului senzorului 1. Cred ca tocmai am revenit la problema initiala...senzorul 2 sau catalizatorul?
Last edited by EdgeGL on 15 May 2013, 16:26, edited 2 times in total.
User avatar
EdgeGL
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6638
 
Posts: 416
Joined: 07 Apr 2013
Location: Galati
Car: Aveo 1.4L 16v 94CP 2007 (+GPL)
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby RINGO » 15 May 2013, 16:41

Cauta pe forum,la sectiunea "Aveo, discutii libere",manualul de service-Aveo sedan.
RINGO
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 3143
 
Posts: 376
Joined: 20 Mar 2011
Location: arad
Car: Aveo sedan
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby ALiCE » 15 May 2013, 16:51

Ia vezi, poate te ajuta asta.
Attachments
p0420.pdf
(59.68 KiB) Downloaded 457 times
User avatar
ALiCE
[Big Boobs]
[Big Boobs]
Member No: 1790
 
Posts: 882
Joined: 30 Jun 2010
Location: Wonderland
Car: Cruze 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby EdgeGL » 16 May 2013, 11:29

OK, multumesc amandurora. Revin cu o poza in legatura cu ceea ce am scris mai sus. Practic, atasez 2 grafice, unul al turatiilor masinii in raport cu timpul (incepand cu 21:38 pana la 21:48) si dedesubt este graficul voltajelor citite de la cei 2 senzori, in acelasi interval orar.
Image

In alta ordine de idei, aseara am sters eroarea si astazi dupa vreo 50km pana la Braila si inapoi mi s-a activat iar, tot P0420. Pe semne ca e serioasa treaba. Acum, in weekend ziceam sa ma duc sa-mi pun GPL.. dar vroiam sa aflu mai intai daca e ceva grav cu chestia asta sau nu si daca influenteaza cumva performantele masinii.

P.S. Ce scrie omusorul asta aici mi se pare destul de interesant. Practic, spune ca eroarea P0420 apare atunci cand eficienta catalizatorului scade sub o anumita valoare trecuta de producator, care normal e undeva la 90-95%. Eficienta fiind citita de senzorul 2 de oxigen, el recomanda mutarea senzorului 2 astfel incat sa "citeasca" mai putine noxe si implicit sa nu mai dea MIL-ul. Totusi...cum ramane cu ITP-ul? :D Defapt, daca stau bine sa ma gandesc, ITP-ul se face la relanti, acolo unde daca ma uit pe graficul pus de mine, diferenta de voltaje e semnificativa, deci e posibil sa nu fie probleme. Any logics fail here?

P.P.S. Am mai citit aseara pe alte forumuri si am descoperit ca daca amestecul este bogat in oxigen, sonda raporteaza un voltaj mic, de pana la 0.1V iar daca amestecul e sarac, un voltaj de pana la 1V. Ok.
Ma uit acum pe graficul pus de mine, in primele 4 minute, in care masina a stat la relanti. Voltajul senzorului 1 indica 0.25V - 0.75V pe cand voltajul senzorului 2 indica doar 0.2 ca mai apoi sa scada la 0.1V. Aplicand logica de mai sus, asta inseamna ca valoarea cantitatii de oxigen detectata de sonda 2 este excedentara celei detectate de senzorul 1, ceea ce-mi spune mie ca masina trage oxigen prin alta parte. Prin alte forumuri se mai recomanda verificarea evacuarii de neetanseitati, in special la tubul flexibil. De asemenea, daca ECU compileaza si informatia de la senzorul 2, e posibil sa arunce mai multa benzina in motor ca sa suplineasca excedentul de oxigen. Daca senzorul 2 este luat in calculele ECU-lui nu sunt sigur. Pareri?
Last edited by EdgeGL on 16 May 2013, 11:29, edited 5 times in total.
User avatar
EdgeGL
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6638
 
Posts: 416
Joined: 07 Apr 2013
Location: Galati
Car: Aveo 1.4L 16v 94CP 2007 (+GPL)
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby RINGO » 16 May 2013, 12:38

Ai citit cu atentie pdf-ul lui @ALiCE? Ca sa-ti dea eroare P0420 trebuiesc indeplinite niste "conditii".Cred ca va trebui sa mergi prin eliminare ca sa afli sigur daca este catalizatorul sau sonda 2.Si totusi...din ce am citit si auzit de la altii,catalizatorul pe duca da consum mare si miros de benzina la esapament,mai ales dimineata la prima pornire.Am un coleg care nu mai are catalizator si dimineata cand porneste,sa plecam la slujba,simt mirosul de benzina nearsa,masina este E3. La mersul normal (fara MIL aprins) senzorul 2 este prins in calculele ECU,iar la MIL apins ECU trece pe un regim de avarie, scrie asta si in manualul de utilizare,pe undeva.
Last edited by RINGO on 16 May 2013, 12:38, edited 2 times in total.
RINGO
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 3143
 
Posts: 376
Joined: 20 Mar 2011
Location: arad
Car: Aveo sedan
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby EdgeGL » 28 Oct 2013, 12:51

Din moment ce racordul flexibil este usor "agatat" si sonda 2 este la maxim 5cm fata de intrarea in racordul flexibil ma gandesc ca acolo este problema. Astfel ca, va rog sa-mi spuneti si mie daca cunoasteti codul de produs al racordului flexibil de evacuare sau dimensiunile acestuia (vad ca pe alocuri mi se da diametrul, prin altele dimensiunile totale)?
Last edited by EdgeGL on 28 Oct 2013, 12:51, edited 1 time in total.
User avatar
EdgeGL
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6638
 
Posts: 416
Joined: 07 Apr 2013
Location: Galati
Car: Aveo 1.4L 16v 94CP 2007 (+GPL)
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby tobyas » 19 Jun 2014, 23:21

salut.cum a-i rezolvat problema?si eu am acelasi cod 0420 dar la mine se aude si un zornait cand accelerez cred ca este catalizatorul bulit.
tobyas
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 2282
 
Posts: 12
Joined: 03 Dec 2010
Car: kalos 1,4/16v
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby EdgeGL » 20 Jun 2014, 22:37

Cand am luat masina, facand testul de vanzare/cumparare la reprezenta am auzit si eu acel zornait. I-am intrebat daca e toba ruginita si mi-au spus sa nu fie catalizatorul....

Pe drum spre Galati (masina luata din CT) mi s-a aprins becul, si de atunci tot asa e. Nu am avut timp si nici banii necesari pentru reparatie. Daca e sonda 2, estimez undeva la 500ron costul reparatiei. Daca e catalizatorul, undeva la 1000ron (cu catalizator SH de 800ron, gasisem pe undeva). Problema e ca trebuie gasita si buba care a determinat defectarea catalizatorului, si aici banuiesc supapele de evacuare ceea ce inseamna rectificare de chiuloasa/scaune/supape, cred.

Mai prin vara cand o sa prind putin CO o sa-mi fac ceva timp sa o duc la doctor. Momentan merge bine masina, doar ca "pute" ceva mai tare gazul si am picat testul de noxe de la RAR atat pe benzina cat si gaz..
Sonda 2 are voltaj sub 0.1V la ralanti iar in mers copie aproape perfect sonda 2 ceea ce insemna fie ca sonda 2 e busita fie ca, catalizatorul e dus.

Eu as incepe cu o inspectie vizuala in catalizator, daca se vede fagurele spart. Daca da, e clara problema.
Last edited by EdgeGL on 20 Jun 2014, 22:37, edited 2 times in total.
User avatar
EdgeGL
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6638
 
Posts: 416
Joined: 07 Apr 2013
Location: Galati
Car: Aveo 1.4L 16v 94CP 2007 (+GPL)
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby tobyas » 22 Jun 2014, 21:49

salut.si eu tot din Cta am luat masina.cine stie ce au pus in rezervorele masinilor?mai ales ca au Navodari-ul la 2 pasi.Nici mie la ultimul ITP nu m-iau iesit noxele.Am inteles ca a-i pus gaz ce instalatie?Esti multumit?O seara buna.
tobyas
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 2282
 
Posts: 12
Joined: 03 Dec 2010
Car: kalos 1,4/16v
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby EdgeGL » 23 Jun 2014, 20:53

Am pus instalatie BRC Sequent 24.11 in mai 2013 de la Vernesti, m-a costat 2600ron instalatia+montatul cu butelie toroidala in locul rotii de rezerva. De atunci am facut aprox 25k km si merge perfect, ca in prima zi. Consumul pe acesti 25k km este de 9% ceea ce e ok tinand cont ca sunt facuti majoritatea prin oras. Iarna se incalzeste mai greu motorul astfel ca se papa benzina mai multa insa vara e chiar o placere sa mergi cu gaz. Mie imi ajunge undeva la 350-370km un plin de gaz in oras (cam 35L ~= 105-110 lei).

Daca mai vrei orice fel de info, scrie-mi pe PM sau pe e-mail (dorin.chiracuARONDgmail.com). Iti raspund cu placere.
Last edited by EdgeGL on 23 Jun 2014, 20:53, edited 3 times in total.
User avatar
EdgeGL
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6638
 
Posts: 416
Joined: 07 Apr 2013
Location: Galati
Car: Aveo 1.4L 16v 94CP 2007 (+GPL)
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby valir30 » 24 Aug 2014, 00:09

Si eu am aceiasi problema, nu s`a schimbat nimic la mersul masinii. Ati gasit vreo rezolvare ceva? inafara de inlocuirea catalizatorului.
User avatar
valir30
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 791
 
Posts: 321
Joined: 17 Nov 2009
Location: Fetesti
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Diagnoza MIL Aveo 1.4L 16v - P0420

Postby EdgeGL » 24 Aug 2014, 11:38

Salut
probabil ca solutii sunt, ideea e de gasit efectul si problema reala. Adica daca efectul real este imbacsirea sondei lambda 2 (post-catalizator) sau defectionarea catalizatorului, atunci problema ar putea fi sa spunem o închidere defectuoasa a supapelor de evacuare si scaparea de gaze nearse in catalizator unde se reaprind. Aici chiar daca schimbi catalizatorul sau sonda 2, in scurt timp o sa reapara problema. Poti desigur monta un catalizator BOSAL care la 200-250 de lei isi face treaba cu stoicism 1-2 ani astfel incat cand se va strica, daca se va strica, nu o sa-i simta nimeni lipsa asa tare..

Nu am avut timpul si nici banii sa investighez mai detaliat problema, mai ales ca masina nu are nici un comportament ciudat in afara becului galben din bord.
Last edited by EdgeGL on 24 Aug 2014, 11:38, edited 3 times in total.
User avatar
EdgeGL
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6638
 
Posts: 416
Joined: 07 Apr 2013
Location: Galati
Car: Aveo 1.4L 16v 94CP 2007 (+GPL)
Click aici daca apreciati acest post:



  • Advertisement

Return to 2.1 Discutii generale (tehnice)

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

  • Advertisement