Club Chevrolet

Pasiune pentru performanta. Forum Club Chevrolet



  • Advertisement

Chevrolet Epica White Pearl

2.0 VCDI LS

Moderator: Raresh20

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 29 Apr 2014, 14:15

Am terminat si reconditionarea jantelor, le-am facut la SRZ, asta dupa ce am fost la Top Wheels si sincer nu mi-a placut cum ieseau de acolo, nu insistau la finisare si coaja de portocala se vedea foarte puternic. Plus ca vroiau sa puna sudura pe jante pentru niste zgarieturi putin adanci (1mm in aluminiu). Si cele facute la SRZ au nitica coaja de portocala, dar au rezolvat zgarieturile perfect prin punere la polizor si slefuire. Poze cu ele voi pune la urmatoarea spalare.

Pe 8 aprilie am facut 90000km, acum am aproape 90500km:
WP_20140408_001.jpg


Mi-am facut de lucru si la partea "electrica", adica am pus 2 incarcatoare USB "adevarate" de 5V/2A si o priza suplimentara in cotiera. Acest upgrade ar trebui sa satisfaca setea de putere pentru tableta cu desene animate, lada frigorifica, telefoanele mobile/gps + camera auto DVR. Plus ca toate adaptoarele priza 12V la USB de pe piata pe care le gasesti la un pret decent sunt facute cu mc34063 si bobine dimensionate la limita si care ori dau 500mA, ori se incing rau. Deci am luat problema in propriile maini si am facut incarcatoarele pornind de la un kit DC-DC cu tensiune variabila si un cablu prelungitor USB pt auto de la care am luat doar mufa mama. Gaurile le-am dat cu un burgiu step-by-step, o scula foarte utila, dar si foarte scumpa, eu am imprumutat-o de la un amic, nu merita sa dau cateva sute de lei doar pt 3 gauri.

WP_20140428_004.jpg
WP_20140428_002.jpg


Am probat incarcatorul in sarcina si incarca telefonul cu 800mA cand bateria era pe la 70%. Pe sarcina activa de laborator trageam 2A fara probleme, temperatura PCB-ului (care are si rol de radiator) ajungand undeva pe la 55-60 grade.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Uite care este parerea mea:

Postby gigel » less than a minute ago

Uite niste linkuri sponsorizate pentru tine:

User avatar
gigel
Moderator
Moderator
Member No: 23
 
Posts: 3841
Joined: 04 Aug 2010
Car: Chevrolet

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby Mapro » 29 Apr 2014, 15:04

Inteligenta treaba. M-ar interesa si pe mine o priza USB pentru telefon. Sincer nu prea am inteles cum ai procedat. Ce este acel kit DC-DC? Unde gasesc asa ceva?
Priza auto 12V vad ca este identica cu cea de pe consola. Eu as monta asa ceva in portbagaj pentru lada frigorifica. De unde ai luat acea priza?
User avatar
Mapro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 880
 
Posts: 524
Joined: 11 Dec 2009
Location: Timisoara
{ SPRITMO }
Car: Chevrolet Epica 2.0D LT AT
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 05 May 2014, 11:50

Salut Mapro,
De la TME am luat mufele si carcasele pt DC-DC:
http://www.tme.eu/ro/details/car-901/ac ... o/goobay/#
http://www.tme.eu/ro/details/a13-65a/ac ... auto/sci/#
http://www.tme.eu/ro/details/z-47u/carcase-cu-fixare/#

Din ce am vazut, reprezentanta TME Romania este chiar in Timisoara, cel putin mie de acolo imi vin coletele. Kit-ul DC-DC daca il vrei (am unul in plus) ti-l pot da pe 12 iunie seara sau 13 iunie dimineata, stau o noapte in Timisoara la intoarcere din Austria.

Kitul DC-DC l-am luat de aici, vad ca au mai scazut pretul, eu am dat 5.16$ pe 5buc:
http://www.ebay.com/itm/360877099286?va ... 1497.l2649

Cum am procedat:
1. Kit-ul DC-DC l-am bagat in carcasa Z-47U si am tras niste fire de 15-20cm. Am reglat DC-DC-ul astfel incat sa am o tensiune de 5.5V la iesire. Asta pentru ca mai cad minim 0.5V pe fire si telefoanele oricum accepta si 5.5V pe intrarea de USB - specificatia de alimentare USB este 5V+/-10%, de regula telefoanele merg de la 4.7V in sus.
2. Am scos cutia din interiorul cotierei, e f simplu de scos, doar tragi de ea in sus cu cotiera deschisa la maxim.
3. Am scos consola centrala (doar partea de deasupra, aia cu schimbatorul), e prinsa cu 3 suruburi si 6 cleme, vezi manualul de service.
4. Am taiat prelungitoarele USB si am patrat doar priza mama + filtrul. Am legat firul rosu de pe prelungitorul USB la iesirea plus a DC-DC-ului si firul negru la iesirea minus. Firele de date le-am legat impreuna ca sa semnalizez telefonului ca este un incarcator de curent mare (asa merge la HTC, Motorola si LG). La Iphone, Sony Ericsson si alte telefoane trebuie sa ai niste rezistente puse catre alimentare sau catre masa, eu nu mi-am batut capul, nu planuiesc sa imi cumpar Iphone sau Sony.
5. Am dat gaurile pentru amplasarea mufelor si am prins mufele mama USB, respectiv priza de 12V. Ai grija unde le pui pt ca spatiul e limitat. Spre exemplu eu am avut probleme cu mufa USB din cotiera, a trebuit sa o fortez nitel, ca sa scapi mai usor, monteaz-o cu 1 cm mai aproape de priza de 12V, nu atat de departe cum am facut eu.
6. Am facut lipituri cu letconul intre priza de 12V din consola cu firele de intrare 12V in DC-DC-ul de pe consola, respectiv intre priza de 12V din cotiera si firele de intrare de pe DC-DC-ul din cotiera.
7. Am tras un fir lung de la priza din cotiera catre priza din consola pe care le-am inadit si le-am izolat cu izolir band. Se pot monta si mufe, dar mie nu imi plac pt ca sunt generatoare de "greierasi" daca nu le fixezi strans.
8. Nu uita sa folosesti niste fire USB-micro USb de calitate, eu am vazut un fir care nu era in stare sa dea nici macar 500mA, atat de subtiri erau firele :)) .

Dupa un drum Bucuresti - Sibiu - Alba Iulia si inapoi pot spune ca intr-adevar e cea mai buna treaba pe care am facut-o de ani de zile la masina :P . Cu 3G+ pornit, navigatie, bluetooth samd incarcatorul facut cu piesele de mai sus a reusit sa imi incarce bateria full fara probleme. Este primul si singurul incarcator de pana acum care a reusit performanta asta cu telefonul pe care il am (HTC WP 8s). Toate celelalte (cu specificatii de cica de 1A, in realitate dadeau pana se incalzeau cam 800mA dupa ce imi bagasem nasul in ele, din fabrica dadeau 500-600mA). USB-ul din cotiera a fost folosit de sotie si junior pe perioada excursiei, deci toata lumea a fost fericita ;). Am luat si lada frigorifica, deci sunt pregatit pt turul Europei :) .

Si eu imi doresc o priza in portbagaj, dar mi-e sila sa desfac toate plasticele pana acolo. Ai idee daca sunt fire deja trase? Ma intereseaza un fir care sa duca 5A, lada frigorifica consuma 4A si cred ca i-ar sta mai bine in portbagaj.

Numai bine!
Last edited by ches on 05 May 2014, 11:50, edited 3 times in total.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 02 Jul 2014, 17:57

M-am intors in urma cu 3 saptamani dintr-o excursie prin Europa care a totalizat 4721 km. Traseul a fost Bucuresti->Pitesti->Arad->Nadlac->Budapesta->Munchen->Innsbruck->Como->Milano->Villach->Vienna->Timisoara->Baile Herculane->Bucuresti, deci masina a avut parte si de pante si de serpentine si de tuneluri si de campii intinse. Desi am incercat sa feliez traseul in bucati de maxim 5 ore avand in vedere ca eram cu juniorul, am mers si trasee de 8 ore facute doar cu 2 pauze scurte. Masina s-a comportat exemplar, singurul eveniment fiind o pana de cauciuc facuta la intoarcere in drum spre Baile Herculane de care mi-am dat seama abia cand am ajuns. Din fericire s-a rezolvat cu un spray antipana, deci nici macar nu a trebuit sa ma murdaresc :) .

Consumul mediu a fost de 6.8%, in afara tarii am mers majoritatea timpului cu viteza limita legala, iar in Romania am avut doar nitel hei-rup.

Atasez si o poza cu masina in drum spre Bellagio.
Attachments
Como 2014_06_08_N053.JPG
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby EdgeGL » 08 Jul 2014, 13:56

Bravo ches, sa o "birjaresti" sanatos in continuare si poate pui si ceva poze de pe traseu. Sunt destui cred care n-au prins inca CO vara asta si viseaza cu ochii deschisi la el... :D
Last edited by EdgeGL on 08 Jul 2014, 13:56, edited 1 time in total.
User avatar
EdgeGL
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6638
 
Posts: 416
Joined: 07 Apr 2013
Location: Galati
Car: Aveo 1.4L 16v 94CP 2007 (+GPL)
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 11 Jul 2014, 12:15

Multam Iuli, voi mai pune niste poze noi de pe traseu, voi selecta 2-3 dintre cele mai frumoase.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 12 Sep 2014, 12:47

Am pus cateva poze de pe traseu, din pacate fara masina, dar puteti sa va inchpuiti ca era si ea pe acolo :) .
Budapesta0:
IMG_2055.JPG


Palatul Herrenchiemsee, Germania:
IMG_2130.JPG


Vedere de pe acoperisul domului din Milano:
IMG_2306.JPG


Cu barcuta pe lacul Velden, Austria:
IMG_2391.JPG


Revenind la masinuta: am reusit sa-i tai un cauciuc intr-o bordura montat prost la o pensiune de la munte, ceea ce a dus la o paguba de 500 lei, costul a 2 anvelope (+transport + montaj) Goodyear Efficientgrip 215/50 R17 luate de la un depozit de anvelope SH. Din fericire janta nu a patit nimic. Cam rare si scumpe anvelopele pe dimensiunea asta (2 anvelope noi cu transport si montaj erau peste 1000lei)... In concluzie acum m-am aranjat cu anvelopele pe urmatorii 3 ani, cea taiata avea deja 5 ani si, desi arata bine si avea profil de 5-6mm, trebuia schimbata (impreuna cu sora ei de punte) anul viitor. Goodyearurile sunt fabricate in 2013, deci mai au 3-4 ani de purtare.

Drumuri bune si borduri fara colturi ascutite!
Last edited by ches on 12 Sep 2014, 12:47, edited 1 time in total.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 25 Sep 2014, 12:38

Update:
Odo: 99600 km
Dupa 7 ani am schimbat sabotii de la frana de mana. Cei vechi erau foarte tociti. Motivul nu a fost ca fac intoarceri cu frana de mana, ci pentru ca parghia de actionare s-a intepenit pe saboti si am mers asa, semi-blocat, fara sa imi dau seama. Cand am vopsit etrierii spate si taburul dioscului de frana am aruncat si un ochi si am gasit sabotii tociti, unul dintre ei ajunsese la tabla. DIn fericire uzura discului a fost superficiala, deci am scapat fara sa schimb discurile. Odata cu schimbul sabotilor am schimbat si arcurile de retinere saboti si saibele lor, se potrivesc cele de Cielo/Nubira/Matiz/Tico.

Costuri: 130 lei sabotii, marca Japanparts (cica fabricati in Italia), aprox 20lei arcurile si saibele, 50 lei manopera.

Urmeaza revizia, am luat deja piesele, le montez peste aprox o luna. Am facut ~12500km si 10 luni de la ultima revizie.
Last edited by ches on 25 Sep 2014, 12:38, edited 1 time in total.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 17 Oct 2014, 14:52

Si am implinit 100000km!
S-a intamplat saptamana trecuta, insa problema cu franele spate nu mi-a dat pace, deci nu i-am sarbatorit ziua.
WP_20141010_16_45_11_Pro.jpg

WP_20141010_16_40_24_Pro.jpg

Pot spune ca in cei aproximativ 50000km facuti in 4 ani nu am schimbat mare lucru la ea in afara de consumabile.
Probleme au fost doar bucsile-pivoti de la bratul superior pe partea stanga spate, pistonasul de la etrierul de pe aceeasi parte si, mai nou sabotii franei de mana de pe partea dreapta spate.

Sper ca masina sa continue in acelasi stil, chiar daca a ajuns la respectabila varsta de 7 ani.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 02 Dec 2014, 13:53

Update, aprox 102000 km:
I-am facut revizia acum aproape o luna, ocazie cu care i-am verificat tot ce inseamna tren de rulare - au fost gasite cu probleme bucsele de la barele stabilizatoare (care mai mergeau) si bucsele spate (aka semipline) de la bascule. In rest totul a fost OK, deci am schimbat doar consumabile: ulei si filtre, mai putin filtru de polen pe care il schimb tot timpul primavara.
Am dat comanda pt piesele cu problemesi abia dupa 3 saptamani au ajuns piesele, asa ca vineri am schimbat bucsele de la barile stabilizatoare (fata+spate) si pe cele de la bascule. Weekendul prelungit a fost perfect pentru testarea noilor bucse pe traseul Bucuresti - Paraul Rece - Bran. Masina se simte un pic mai inchegata pe viraje, altfel concluzia ca bucsele mai mergeau era corecta :).

Tot de cand a venit vremea rece (<0 grade dimineata) am avut ocazia sa testez si scaunele incalzite, instalarea circuitului de incalzire fiind inceputa acum 2 ani si terminata in septembrie :) . Elementele de incalzire de la Renault merg foarte bine in combinatie cu butoanele originale de la Chevrolet, termostatul suficient de tarziu pentru a simti caldura si de cele mai multe ori intrerup manual incalzirea pentru a proteja "inotatorii". Sotia in schimb tine husa pornita aproape non-stop si nu s-a plans de incalzirea puternica, ea fiind mai friguroasa. Cei 300lei + cateva ore bune de munca (vreo 12 ca sa fiu exact), pot spune ca au fost o investitie buna, confortul fiind net superior fata de inainte.

Drumuri bune si dezapezite!
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 14 Aug 2015, 10:06

Update la 10700km:
Pe 19 mai 2015, la aprox 6500km de la fosta revizie am schimbat uleiul si filtrele si am schimbat si agentul de racire de la AC. Revizia am facut-o la Norauto pentru ca aveau deschis duminica si aveau promotie la schimbarea agentului refrigerant de la sistemul de AC.

Motivul pentru schimbarea uleiului a fost ca motorul devenise mai zgomotos la rece cu Castrol Edge 5W40 Turbo diesel fata de ce tineam minte ca se intampla cu Castrol Magnatec 5W40 DPF. In concluzie am trecut inapoi pe Magnatec (aprox 200 lei/6 litri) si intr-adevar sunetul motorului a revenit la normal. Cu ocazia asta am shiftat revizia din octombrie-noiembrie in mai-iunie, ceea ce imi convine pentru ca schimb toate filtrele odata (asa cum spuneam mai sus mi-am facut un obicei din a schimbat filtrul de polen primavara).

Cu ocazia schimbarii uleiului am gasit si primul mecanic care a stiut cum se poate scoate tot uleiul din motorul asta -> mai exista un buson de golire a uleiului din zona filtrului de motorina (unde raman cam 400ml de ulei). Dupa scoaterea busonului mare, l-a scos si pe asta mic. Concluzie: pentru prima data au intrat 6litri de ulei in motor, pana acum mai mult de 5.6 litri nu intrau.

Am folosit:
- filtru ulei GM original
- filtru polen Valeo
- filtru Aer Mann

Update la 110000km:
Am fost la Radacini Vitan si am pus-o pe diagnoza ca sa vad cum sta motorul/injectoarele/Turbina/presiunea/DPF-ul in rampa comuna etc. Toate au iesit in parametrii, doar bateria trebuie schimbata.
La corectia timpilor de injectie, cel cu numarul 4 arata o deviatie de +1,42 care era compensata de injectorul 2 cu -0,2 si de injectorul 3 cu -1,2. Tipul mi-a spus ca este in parametrii (abia la +2 ar trebui sa ma ingrijorez), dar sa am grija de unde pun motorina. Voi incerca sa conduc mai turat, motorina am pus numai de la MOL.
Mie DPF-ul mi se pare ca se regenereaza cam des, insa ala de la service a laudat-o - se regenerase in urma cu 1050km si avea filtru 75% infundat. Inainte tin minte ca se regenera si la peste 3000km... Poate am inceput sa o conduc prea economic, ca in nu merg mult mai mult decat inainte (weekend + o zi pe saptamana ca s-o tin in forma).

Tot la Radacini am schimbat si filtrul de motorina, initial am incercat sa-l schimb singur in iunie, insa il stransesem prea tare la schimbarea anterioara. Ca de obicei am folosit Ufi, adica cel de origine.
Pretul manoperei a fost 204 lei, filtrul de mototorina a fost 80 lei.

Masina merge foarte bine, nu pot decat sa ma bucur ca am ales sa merg pe Epica, o masina mult mai fiabila decat ma asteptam.
Last edited by ches on 14 Aug 2015, 10:06, edited 1 time in total.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 09 Feb 2016, 15:57

update:

In noiembrie am schimbat bateria originala la 7 ani de cand am cumparat masina. Am gasit o oferta buna la Varta Blue Dynamic 595405083 de 95Ah, 830A curent pornire, recomandata de configuratorul Varta pt Chevrolet Epica. Bineinteles ca a trebuit sa mesteresc la jugul bateriei care nu mai putea fi prins din cauza ca bateria asta nu are marginile ca vechea Delkor.

In decembrie mi s-a aprins martorul de la airbag in bord. Cum nu aveam de unde sa stiu care dintre airbaguri e cu problema (sunt 6 bucati), m-am dus la Radacini Vitan pt diagnoza. Raspunsul a venit rapid: airbagul de la pasager. S-a rezolvat prin demontarea torpedoului si curatarea mufei. Si cum oricum trebuia sa platesc 150 lei pt diagnoza, l-am rugat pe tipul care se ocupa de diagnoza sa se uite si la parametrii motorului sa vedem cum stau la 4 luni de la diagnoza veche. Se pare ca abaterea de +1.4 s-a redus la +1.0, deci condusul mai turat a dat roade :) . Restul parametrilor erau si ei bine.

WP_20151209_15_34_28_Pro.jpg
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 24 Feb 2016, 11:27

Update, aprox 116700km:
In weekend am fost cu Epica la service, la mecanicul ei, Gabi, un baiat de nota 10. Motivele - schimbare discuri de frana (am primit cadou de ziua mea discuri si placute TRW :) ) si un zgomot "ca de tampon motor" la apasarea acceleratiei cand mergeam la turatie mica.
Discurile sunt TRW DF6031 si au fost 379 lei, placutele sunt TRW GDB4179 si au fost 165 lei. Montaj 80 lei. Cele vechi (care erau discurile originale) erau uzate, insa masina frana inca bine, oricum trecusera de zona maxima de uzura, era si cazul sa le schimb :)
WP_20160220_09_01_53_Pro.jpg

WP_20160220_08_45_30_Pro.jpg

WP_20160220_08_45_23_Pro.jpg


Zgomotul ca de tampon era bineinteles cauza de un tampon :) , mai exact cel din spatele motorului care era rupt. Intrucat cel din fata era si el inmuiat si lucrase mai mult singur de cand cel din spate cedase, am ales sa le schimb pe amandoua, astept sa fie livrate la service. Costuri: tamponul spate 260 lei, tamponul fata 390 lei, manopera 180 lei.

Pana vin piesele mi-am facut de lucru cu scutul motorului care arata jalnic dupa aproape 5 ani de utilizare, adica plin de rugina si cu vopseaua exfoliata pe suprafete mari. L-am curatat cu flexul cu peria de sarma si l-am vopsit cu Hamerrite care se aplica direct pe rugina. Pun poze cand il montez pe masina, oricum nu l-am facut ca sa arate bine, l-am facut ca sa nu mai arate jalnic :)
IMG-20160220-WA0006.jpg
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby alecspc » 24 Feb 2016, 13:52

Prima mie de km sa nu exagerezi cu franele..sa se uzeze uniform. esti in rodaj din nou :)))
User avatar
alecspc
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 2176
 
Posts: 2307
Joined: 04 Sep 2010
Car: aveo sedan 2010 1.2 16 V 84 cp
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 24 Feb 2016, 17:10

Da, am citit despre procedura de rodaj la frane, doar ca n-am aplicat-o inca, am mers si am franat usor, din timp, asa cum fac de obicei :) .

Eu stiam procedura asta de rodare, asta e sursa: http://vwforum.ro/topic/1118-octavia-re ... ent-119029

From 60mph, gently apply the brakes a couple of times to bring them up to operating temperature. This prevents you from thermally shocking the rotors and pads in the next steps.

Make eight to ten near-stops from 60mph to about 20 mph. Do it HARD by pressing the brakes firmly, but do not lock the wheels or engage ABS. At the end of each slowdown, immediately accelerate back to 60mph, then apply the brakes again. DO NOT COME TO A COMPLETE STOP! If you stop completely, with your foot on the brake pedal, pad material will be imprinted onto the hot rotors, which could lead to vibration and uneven braking.

The brakes may begin to fade after the 7th or 8th near-stop. This fade will stabilize, but not completely go away until the brakes have fully cooled. A strong smell from the brakes, and even some smoke, is normal.

After the last near-stop, accelerate back up to speed and cruise for a few minutes, using the brakes as little as possible to allow them to cool down. Try not to become trapped in traffic or come to a complete stop while the brakes are still hot.

If full race pads, such as Hawk DTC-70 or Performance Friction PFC11 are being used, add four near-stops from 80 to 20 mph.


Pe de alta parte, am mai dat un serach acum (merci ca m-ai triggerat) se pare, ca in functie de producator sunt mai multe proceduri:
http://www.tirerack.com/brakes/tech/tec ... ?techid=85
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 09 Mar 2016, 12:37

Joi, 3 martie, am schimbat la service cele 2 tampoane antibalans de la motor. Scutul a fost si el decupat pentru a nu mai da jos scutul la fiecare revizie (au schimbat 3 suruburi din cauza asta). Dupa schimbare am scapat de zgomotele care mie imi pareau de la bieletele antiruliu (se auzeau cand treceam peste denivelari mici, gen sine de tramvai). Bieletele n-aveau nici pe naiba, la fel si restul articulatiilor.

Cost:830 lei cu tot cu montaj (650 lei piesele).

Schimbarea tampoanelor a durat 15min si se poate face lejer si in spatele blocului cu nitica chinuiala.

Cateva poze cu fierataniile. A se observa vopseaua Hammerite de pe scut aplicata in doua straturi groase, exact cum recomanda producatorul ;) .
post-4287-0-82623000-1457264409.jpg


post-4287-0-70577400-1457264406.jpg


post-4287-0-47262200-1457264401.jpg
Last edited by ches on 09 Mar 2016, 12:37, edited 1 time in total.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 05 Jan 2017, 16:55

Update cumulat pe 2016 :)

- In aprilie am schimbat si celalalt tampon, cel de la cutie, pana la urma el fiind vinovatul.
- In mai, la aprox 120000km i-am revizia anulala (de fapt a primit-o cu putin inainte sa ajunga la 120k): ulei Castrol Magnatec Diesel DPF 5W40, filtru ulei Ufi, filtru aer Mann, filtru aer habitaclu Ashika.
- Am schimbat si bieletele antirului pe fata pentru ca auzeam un cloncanit, dar nu era de la ele. Oricum costul a fost de 150 ron piese+manopera. Am pus Delphi, pe masina cele originale sunt CTR. Daca stiam luam tot CTR, erau mai ieftine si cele de pe masina au 120k si probabil mai duceau fara probleme cateva zeci de mii, nu aveau joc si se miscau aproape la fel ca cele noi.
- In iunie dupa ceva bataie de cap, am descoperit ca cloncanitul vine din bieleta antiruliu dreapta. Initial mecanicul la acre merg de obicei mi-a spus ca ar fi joc si in bielete. Problema mare, pentru ca la Epica nu se schimba bieletele (am aflat ulterior). Am tot cautat sa reconditionez caseta de directie sau sa gasesc o piesa compatibila, toti imi dadeau bielete de Leganza care erau prea scurte. Intr-un final am luat capete de bara originale si bielete KAP coreene si m-am dus la un mecanic mai batran care stiam ca e dispus sa faca o tiganie (sa reconditioneze bieletele vechi). Cand am ajuns la el si a verificat masina mi-a spus clar ca nu am nici-un joc in bielete, singurul joc e in capetele de bara dintre care aia din dreapta e praf. Normal ca am fost mega fericit cand dupa schimbarea capetelor de bara masina nu a mai avut nici mama cloncanitului si directia a devenit mai ferma.
- In septembrie I-am reconditionat jantele de iarna - am curatat vopseaua veche, am nivelat zgarieturile cu smirghel, apoi 2 straturi de grund pt aluminiu, apoi 3 straturi de vopsea si 3 straturi de lac.
- In noiembrie am pregatit-o de iarna - am spalat-o bine, apoi i-am aplica un strat de ceara (care rezista deja de 2 luni), am curatat geamurile si le-am tratat hidrofob
- Tot in noiembrie a primit o instalatie cu xenon pe faza scurta (unde am lupe din fabrica) cu becuri de 4300K. Sunt foarte multumit de imprastierea luminii pe drum si de faptul ca nu-i deranjez pe ceilalti participanti la trafic
- In decembrie i-am reconditionat farurile - Am inceput cu matuirea lor cu smirghel de 1500 cand am indepartat stratul afectat de pietre, spuma de la spalatorie samd, apoi smirghel de 2000 si in final 3000. Probabil puteam sari peste cel de 3000, dar daca tot il aveam, l-am folosit. Au urmat apoi 2 pasi de polishare cu polish Menzerna de 400, iar in final am aplicat Sonax Profiline Headlight Protection. Smirgheluirea si polisharea au fost facute cu ajutorul unei masini de polishat orbitale. Solutia de la Sonax pentru protectia farurilor ar trebui sa faca un strat protector pe far care sa previna ingalbenirea care apare de regula la cateva luni dupa polishare. Am aplicat-o si vom vedea cat tine, momentan farurile arata ca noi. Revin cu feedback asupra solutiei peste cateva luni.

Acum masina putin sub 128000km. Pun si cateva poze cu masina, jantele de iarna si farurile asa cum arata acum (poze facute pe 30 decembrie dupa spalare):
post-4287-0-61513800-1483383795.jpg

post-4287-0-33777200-1483383790.jpg

post-4287-0-19753000-1483383793.jpg

post-4287-0-13194700-1483383788.jpg
Last edited by ches on 05 Jan 2017, 16:55, edited 1 time in total.
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 20 Oct 2017, 16:01

Masina a ajuns la 140000km si 10 ani de cand a fost inscrisa in circulatie. Inca merge foarte bine, asta si pentru ca tot timpul am avut grija de ea (ca si de Spark si de vechile masini).
20171015_105201.jpg

Cateva lucruri importante care s-au intamplat de cand nu am mai postat:
1. I-am facut revizia anuala pe 7 iunie 2017, la aporx 133450km (<14000km de la fosta revizie)
- 100 lei manopera la service, piesele le-am cumparat de-a lungul timpului:
- ulei Castrol magnatec 5W40 - au intrat 5.8 litri
- filtru aer MANN
- filtru ulei Nipparts
- filtru motorina Ufi
- filtrul de polen cu carbon activ l-am schimbat in aprilie
2. Dupa concediul din iulie, la ai putin de o luna de la revizie, volanta a inceput sa scoata zgomote ciudate, asa ca am hotarat sa nu astept sa moara si am schimbat-o impreuna cu tot kitul de ambreiaj:
- toate piesele au fost luate originale GM, de fapt fiind fabricate de LuK (volanta), Valeo (disc+placa de presiune) si parca si rulmentul tot Valeo.
post-4287-0-84952900-1501228868.jpg

3. Am schimbat discurile pe spate cu unele TRW, precum si placutele fata-spate cu Sangsin (cele mai bune de pana acum pe care le-am gasit pt Epica).
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Chevrolet Epica White Pearl

Postby ches » 06 Jun 2018, 14:03

Update la jurnalul de bord, masina are acum aprox 149000km:
1. In ianuarie i-am schimbat racordul flexibil, cel vechi avea o mica fisura de care stiam de 1 an. Imediat dupa asta regenerarile DPF s-au imputinat (inainte la ~400km, acum la peste 1000km facuti majoritar in oras). Deci se adevereste ce citisem pe undeva cu mai mult timp in urma: la regenerarea DPF conteaza presiunea mai mult decat temperatura. Cost 220 lei manopera + piesa.

2. In februarie am accidentat usor un taximetrist in fund - elemente afectate - bara fata crapata + far dreapta fata cu folia zgariata (ce bine ca i-am pus folii). A fost o ocazie buna ca sa merg la CASCO si sa rezolv zi bara spate atinsa de diversi neatenti in parcare. Poze cu inainte si dupa:
Inainte:
https://cloud.orange.ro/share/1611cd99b ... a41067183b
Dupa:
https://cloud.orange.ro/share/38f1fda94 ... a41067183b
Farul vechi a fost recuperat si montat inapoi pe masina dupa ce asiguratorul a dat acceptul. Farul nou a fost pus la vanzare :)

3. Tot in februarie i-am facut distributia + pompa de apa + antigelul, cost total aprox 1250 lei piese + manopera. I-am facut si o inspectie la articulatii si mi-au gasit o bieleta antiruliu si o bucsa pe spate. Din pacate pe original bucsa vine doar cu tot cu portfuzeta, asa ca am preferat sa o iau cu totul. Costul portfuzetei (cod OE DW96639741) a fost de numai 765 lei - vine cu toate bucsele care se leaga la bratele spate + ditamai fieratania :) . LA schimbarea portfuzetei au mai gasit 1 bucsa de la bratul care se prinde direct pe caroserie, asa ca le-am comandat pe ambele.

4. In aprilie mi-am facut de lucru si i-am montat un oil catch can cumparat anul trecut. Pana ieri a strans un pic de ulei pe fund, cam 3 mm. E putin, dar mizeria aia nu mai intra in intercooler si admisie.
https://cloud.orange.ro/share/cd524bcc5 ... a41067183b

5. In mai i-am facut revizia - filtre+ulei si dupa aproape 3 luni si i-am montat bieletele si bratele spate comandate in februarie (din ce am inteles au incurcat comanda cei de la service). Si tot in luna mai am rezolvat si un zgomot de rola aparut in timpul minivacantei de 1 mai - fulia de la alternator. Cu ocazia asta am schimbat si rola si intinzatorul de la cureaua de accesorii.
https://cloud.orange.ro/share/35127e0d4 ... a41067183b

Cam asta e ce s-a mai intamplat cu Epica in ultimele luni. Au fost ceva bani bagati in ea in ultimul an, aprox 9000lei (cei mai multi din cauza ambreiajului), insa acum pot spune ca merge si se simte ca atunci cand era noua - mult mai rigida si mai asezata pe drum.

Urmeaza sa ma ocup de protejarea vopselei: decontaminare + aplicare Sonax Netshield. Pe Spark a facut minuni, masina nu se mai murdareste asa usor si se spala mult mai usor (mizeria nu mai adera la tabla).
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 654
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Previous


  • Advertisement

Return to 1.2.4 Epica

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

  • Advertisement