Club Chevrolet

Pasiune pentru performanta. Forum Club Chevrolet



  • Advertisement

Consumul de combustibil

Consumul de combustibil

Definitii si explicatii pentru diferiti termeni tehnici din domeniul auto

Consumul de combustibil

Postby Eugen » 02 May 2011, 20:57

Consumul de combustibil si metodele de reducere a acestuia sunt mereu de actualitate, astfel incat revin in legatura cu acest subiect.
Energia chimica regasita in combustibil este transformata de catre motorul cu ardere interna in energie mecanica, folosita pentru punerea in miscare a autovehiculului. In cadrul procesului de transformare apar diferite pierderi, astfel incat nu toata energia continuta de combustibil va fi disponibila ca energie mecanica. Ca urmare, randamentul este subunitar si variaza in functie de regimul de functionare al motorului. Mersul la relanti constituie un exemplu de randament zero, intrucat consumul de combustibil nu produce energie utila.
Consumul real al autovehiculului difera de cel anuntat in fisa tehnica, fiind influentat de gradul de aglomerare al traficului si de stilul de conducere. Este bine ca, in timpul deplasarilor cu masina, pe langa atentia acordata traficului, sa tinem cont si de aspectele care conduc la reducerea consumului. Desi la prima vedere ar putea parea ca nu are legatura cu subiectul, utilizarea corecta a fortei de inertie poate determina economii de carburant, dar si reduceri ale sumelor platite in service. Mai exact, forta de inertie tinde sa conserve starea de miscare sau stationare a autovehiculului. La pornirea de pe loc, forta de inertie va trebui invinsa cu ajutorul energiei mecanice produsa de motor prin arderea unei cantitati de combustibil insa, atunci cand autoturismul se afla in miscare, ea actioneaza in sensul pastrarii vitezei de deplasare si este necesar mai putin combustibil pentru mentinerea acesteia. In acest sens, utilizarea excesiva a franei de serviciu va determina pierderi de energie cinetica, aceasta fiind transformata in energie termica prin frecarea dintre placute si discurile de frana. Cu cat putem pastra mai mult timp viteza constanta, cu atat mai mic va fi consumul.
Pentru obtinerea unei economii de combustibil, este necesar sa avem in vedere urmatoarele aspecte:
• Verificati starea tehnica a masinii cel putin o data pe an intrucat problemele mecanice pot creste consumul de combustibil iar motorul va solicita mai mult carburant atunci cand reglajele nu respecta recomandarile producatorului. In aceasta categorie se includ si semnalele de avertizare “check engine” care indica o avarie sau iminenta aparitiei unei avarii.
Este indicat ca inlocuirea consumabilelor sa se faca la intervalele solicitate de producator si, pe cat posibil, cu produse de calitate. Filtrul de aer si cel de polen imbacsite si pline de praf vor determina o crestere a consumului. In masura in care se inregistreaza un deficit de aer, va fi injectat mai mult carburant pentru a-l suplini iar ventilatia climatizarii va consuma mai multa energie pentru a invinge rezistenta filtrului de polen incarcat. De asemenea, uleiul trebuie sa respecte specificatiile producatorului, regasite in manualul de utilizare al autovehiculului.
• Verificati presiunea din cauciucuri. O anvelopa care nu este umflata la presiunea recomandata poate afecta consumul intr-un procentaj destul de important. Pneurile cu presiune scazuta necesita mai multa energie pentru a se roti si se uzeaza mai repede. Echilibrarea rotilor este si ea importanta, contribuind nu doar la siguranta si confort, ci si la reducerea consumului.
• Incercati, pe cat posibil, sa evitati aglomerarea portbagajului cu incarcaturi inutile. Cu cat masina este mai grea, cu atat consumul va creste.
• Orice consumator electric mareste consumul intrucat o data cu cresterea cantitatii de curent necesar, alternatorul va solicita mai multa energie din partea motorului. Aerul conditionat sau scaunele incalzite sunt printre cei mai mari consumatori de carburant dintre sistemele masinii. Este indicat sa utilizati sistemul de climatizare in primul rand in timpul deplasarilor lungi, intrucat rezistenta crescuta la inaintare generata de geamurile deschise va duce la un consum mai mare decat cel determinat de utilizarea climatizarii. Pentru deplasarile scurte, realizati o ventilare a habitaclului cu geamul deschis la plecarea de pe loc si apoi setati temperatura la o valoare cu 5-10 grade mai mica decat cea exterioara.
• Modificarea aerodinamicii masinii determina cresterea consumului. Portbagajele exterioare si orice alte modalitati de transport asemanatoare fac motorul foarte gurmand deoarece coeficientul de frecare aerodinamica va creste. Tot in aceasta categorie se incadreaza si accesoriile de tuning aplicate in exces.
• Un motor de generatie noua nu are nevoie sa fie incalzit pe loc un timp indelungat. Odata pornit motorul, plecati cu masina intr-un interval de 1-3 minute, insa nu fortati propulsorul pana cand nu este atinsa temperatura optima de functionare. Incalzirea motorului se realizeaza mult mai repede atunci cand autovehiculul se afla in miscare decat in regim de relanti.
• Accelerati progresiv si folositi un regim de turatii cat mai corect. Este recomandata actionarea lenta a pedalei de acceleratie pana la viteza dorita si pastrarea pozitiei pentru stabilizarea consumului. In masura posibilitatilor, mentineti viteza cat mai constanta.
• Daca autoturismul este echipat cu pilot automat, folositi-l cat mai mult posibil pentru ca utilizeaza forta de inertie cu maximum de eficienta. In acest fel, viteza de deplasare este stabilizata si consumul de combustibil este minimizat.
• Stabiliti cu atentie rutele pe care urmeaza sa le parcurgeti, de exemplu drumul domiciliu - serviciu si retur. Incercati sa va deplasati pe arterele mai putin aglomerate, chiar daca distanta parcursa este mai lunga. Din punctul de vedere al consumului este mai avantajos un timp de deplasare mai scurt, chiar daca numarul de kilometri este mai mare.
• Folositi frana de motor. In cazul masinilor cu motoare cu injectie, cantitatea de carburant trimisa catre cilindri este controlata si ajustata de catre ECU (Electronic Control Unit). Astfel, cand folositi frana de motor, rotile furnizeaza suficienta energie pentru a invarti motorul. ECU va opri alimentarea injectoarelor daca motorul are o turatie mai mare decat cea de relanti. Cu alte cuvinte, se poate spune ca rulati cu masina dumneavoastra pe gratis. Daca turatiile la care se aplica procedeul nu sunt prea ridicate, motorul nu are de suferit pe termen lung.
• Pastrati distanta fata de masina din fata si folositi inteligent spatiile. Incercati sa anticipati traficul, astfel incat sa franati cat mai rar posibil, accelerarile ulterioare fiecarei actionari a pedalei de frana marind consumul.
• Incercati sa schimbati cat mai des in treapta de economie, astfel incat sa pastrati viteza de deplasare, dar cu turatie mai mica a motorului.
• Tentatia vitezei costa scump. Apasarea pedalei de acceleratie la podea sau “pedal to the metal” face gauri adanci in buget, consumul inregistrat in aceste conditii fiind cu pana la 150% mai mare fata de deplasarea cu viteze moderate. Limitele legale de viteza va pot oferi un bun indiciu pentru un consum mic.


Considerate separat, aceste elemente pot parea insignifiante, insa modificarea comportamentului la volan, in sensul respectarii lor, va determina economii importante pe termen lung.
User avatar
Eugen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 686
 
Posts: 399
Joined: 05 Sep 2009
Location: Bucuresti
Car: CHEVROLET AVEO
Click aici daca apreciati acest post:

Uite care este parerea mea:

Postby gigel » less than a minute ago

Uite niste linkuri sponsorizate pentru tine:

User avatar
gigel
Moderator
Moderator
Member No: 23
 
Posts: 3841
Joined: 04 Aug 2010
Car: Chevrolet

Re: Consumul de combustibil

Postby chevylev » 02 May 2011, 21:30

Am citit cu mare interes, acest tip de informatii le gasesc foarte utile. Noroc !
“I'm happy in this team !”
Michael Schumacher.
User avatar
chevylev
Expert Boarder
Expert Boarder
Member No: 3060
 
Posts: 90
Joined: 12 Mar 2011
Location: Constanta
Car: Chevrolet Cruze 2011 LT 1.8i
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consumul de combustibil

Postby yo3itd » 25 Sep 2011, 23:55

Gasesc aceste informatii extrem de utile. Acum 3 sau 4 ani am citit ceva asemanator, insa avand in vedere ca aveam masina de servici, am ingnorat cam tot ce am citit si este de regasit aici. Am condus o Skoda Octavia Tour (varinta 1 din 2005) diesel de 1.9 (care desi am tras de ea ca de "hotii de cai") mi-a consumat foarte bine (adica destul de mare randamentul), atat in afara cat si in oras. O turam de mai mai, ca sa nu mai zic de sfaturile celor presupusi "experti" care mai adaugau cate un sfat doua de cum trebuie condus un diesel. Eu am facut cum ma ducea capu'. Ca si motorizare, foarte fiabila chiar si acum la 140.000km.

Revenind la Chevy, acum am in paralel si un benzinar propriu si personal, luat de curand Chevy Cruze 1.6 LT+ 124CP (MY2012), care abia pot sa ma obisnuiesc cu el, trecand de la diesel la benzina (diferenta de la cer la pamant).

Ce ma mira este faptul ca aici nu pea se gaseste nimeni sa comenteze sau sa mai adauge cate ceva (ma refer la acest capitol, adica impresii, tips&tricks depre modalitati de scadere consum si crestere randament), altele decat cele prezente. Oare nu mai sunt pareri de impartiti si lucruri de invatat? Pare ca si cum nu prea mai sunt secrete de stiut in legatura cu acesta tema. Dar cum zice ardeleanu "apai nu-i bai", asa zic si eu. Voi vedea ce pot face sa ma adaptez.

Legat de benzinare, ce nu stiu eu acum este si partea combinarii acestor minunate sfaturi pentru consum optim cu sfaturile evitarii subturarii motorului si efectele adverse rularii in acest fel. Totusi, avand in vedere ca acea minunta inventie numita "pilot automat" (sau cruze control cum ii mai spun unii) ajusteaza randamentul la maxim, evident pe drumuri lungi, acest lucru ma mai linisteste (pe termen lung cand vom avea si noi sosele klumea).

Insa, in ceea ce priveste randamentul din oras aici ar trebui o setare anume ( :)) poate se va inventa) pe nume "city drive" care sa aiba doua setari "1. ignoral si mergi mai departe" si "2. du-te "tare" dupa el, explica-i fraierului ce magarii face si ca nu se poarta". Ma si apuca rasul la tot ce scriu aici, la acest capitol! Nu de alta, dar incep sa ma simt ca "lupu' moralist".

Oricum, mi-am dat seama ca pentru a optimiza consumul (indiferent de motorizare) este nevoie de foarte mult calm, premeditare, conducere preventiva si alte ilustratii utopice, iar acestea sa iti vina ca o manusa. Evident ca cu timpul ele o sa devina un stil de condus. Cu alte cuvinte, mult exercitiu si educatie rutiera constanta, ceea nu se prea practica decat in cazuri foarte rare.

Astept opinii si impresii.

Cele bune, drumuri sigure si bune.
User avatar
yo3itd
Gold Boarder
Gold Boarder
Member No: 4967
 
Posts: 225
Joined: 24 Sep 2011
{ SPRITMO }
Car: Cruze 1.6i LT+ 124CP MY2012
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consumul de combustibil

Postby ferrari » 06 Aug 2012, 13:14

Aceste informatii sunt foarte utile, mai ales acuma :). Daca pot sa va recomand cititi si acest link:

http://www.anvelopetop.ro/stiri-anvelop ... alte-.html
ferrari
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 5736
 
Posts: 1
Joined: 06 Aug 2012
Car: ford
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consumul de combustibil

Postby Horry » 08 Aug 2014, 12:23

Eugen wrote:folositi un regim de turatii cat mai corect

Decat sa incep topic nou, am zis ca mai bine il "inviu" pe acesta.

Ce inseamna turatie corecta in treapta a5a, drum lung, de buna calitate si liber? Ma intereseaza turatia la care motorul este cel mai econom in conditiile mentionate in intrebare, pentru masina Cruze LS 1.6.
Dar daca am si clima pornita? Aceiasi turatie ramane cea economa?

Mersi!
Last edited by Horry on 08 Aug 2014, 12:23, edited 1 time in total.
Horry
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 5740
 
Posts: 8
Joined: 09 Aug 2012
Car: Cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consumul de combustibil

Postby alecspc » 08 Aug 2014, 16:52

In genrral turatia cea mai economica dar " safe" e 2000 rotatii. Si mai eco e 1600 dar nu e asa "safe"..in sensu ca se considera mers subturat.
User avatar
alecspc
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 2176
 
Posts: 2305
Joined: 04 Sep 2010
Car: aveo sedan 2010 1.2 16 V 84 cp
Click aici daca apreciati acest post:



  • Advertisement

Return to 3.1 Mic Dictionar explicativ

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

  • Advertisement
cron