Club Chevrolet

Pasiune pentru performanta. Forum Club Chevrolet



  • Advertisement

Consum Cruze 1.6

Consum Cruze 1.6

Postby mysstery » 02 Feb 2011, 15:22

Am si eu un cruze ls 1.6/113cp din martie 2010. am vreo 7300km parcursi.

Intrebarea era, cum fac sa reduc consumul. In sibiu nu scot sub 14, iar daca ma chinui f mult sa stau doar cu ochii pe consumul instantaneu cred ca am reusit sa scot in vara din 2010 un consum de 13.5 - urban - sibiu.

Unii spun ca nu e bine sa turez peste 2000-2500 dc vreau sa scada consumul, altii zic total invers. As dori mai multe informatii, mentionez ca am citit cartea si nu am vazut cv sa ma lamureasca. Nu ma consider sofer profesionist avand doar 20 de ani dar am si o skoda octavia 1.9 tdi cu care totusi scot un consum ca in carte.

Alte referiri la cruze...pai, imi place masina. Cine zice ca plasticul ii prost, hm, comparativ cu ce? Suspensia e cam rigida dar la ce drumuri avem noi in romania poate e mai bine asa. la inceput am fost dezamagit de puterea motorului mai exact de demaraj, dar era doar o chestie de obisnuinta, trecand de la skoda la cruze am simtit o diferenta si de aceea mi s-a parut lenesa, dar comparand-o cu un logan sau matiz sau cv masinute cu motoare asemanatoare am realizat ca e perfecta. Ca viteza la 120-130 nu se prea aude motorul, stabilitate are si la viteza si in curbe. La inceput am fost dezamagit cand citeam peste tot pe forumuri cum toti se plang de cruze si regretam alegerea facuta. Acum nu as merge cu skoda in loc de cruze niciunde chiar daca aceasta are suspensii mai moi si demaraj mai bun. Parerea mea e ca la ce pret are si ce dotari e net superior cruze-ul fata de skoda sau altele din clasa ei.
O nemultumire am, aceea ca sunt inconjurat de romani care nu au simtul responsabilitatii. In Noiembrie 2010 am lasat masina in parcare la fac de medicina eu fiind la cursuri. Cand am iesit am vazut ca e lovita si farul era pe jos. - bara spate + far - acel om nu a lasat nr de tel sau asigurare. Pacat. Acum trebuie sa o repar singur iar farul costa 1300 lei fara manopera iar bara habar nu am cat ma costa.
Daca ma puteti ajuta cu consumul v-as fi recunoscator.
Last edited by ALiCE on 03 Feb 2011, 11:36, edited 5 times in total.
mysstery
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 2614
 
Posts: 9
Joined: 02 Feb 2011
Car: Chevrolet Cruze 1.6
Click aici daca apreciati acest post:

Uite care este parerea mea:

Postby gigel » less than a minute ago

Uite niste linkuri sponsorizate pentru tine:

User avatar
gigel
Moderator
Moderator
Member No: 23
 
Posts: 3841
Joined: 04 Aug 2010
Car: Chevrolet

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby cristi 24 » 02 Feb 2011, 18:17

Salut. La al meu Cruze din noiembrie 2010, consumul este de 10% in oras si merge foarte bine.
User avatar
cristi 24
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 2396
 
Posts: 563
Joined: 11 Jan 2011
Car: Chevrolet Cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby mysstery » 02 Feb 2011, 18:34

Pai si cam la ce turatii schimbi vitezele?
mysstery
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 2614
 
Posts: 9
Joined: 02 Feb 2011
Car: Chevrolet Cruze 1.6
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby cristi 24 » 02 Feb 2011, 19:14

Cam la 2000-2500. Cica ar trebui sa schimbi la 3000-3500, dar unde sa-l turez asa in oras? Inainte de Cruze am avut Cielo si nu avea turometru, asa ca m-am obisnuit sa schimb vitezele dupa sunetul motorului.
User avatar
cristi 24
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 2396
 
Posts: 563
Joined: 11 Jan 2011
Car: Chevrolet Cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby LAwR » 02 Feb 2011, 19:21

Saracul motor . . . :) Sa schimbi la 2000 inseamna ca turatia pica la 1000 in viteza superioara, inca putin si moare. Nici macar un diesel nu se schimba la 2500. Foarte prost te-ai obisnuit si nu cunosti deloc sunetele motoarelor! Daca nu il turezi pana la 3000 (asta e limita limitelor), 3500, atunci nu schimba si nu rula cu turometrul sub 2000!
Last edited by LAwR on 02 Feb 2011, 19:22, edited 2 times in total.
User avatar
LAwR
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1419
 
Posts: 2676
Joined: 15 May 2010
Location: Bucuresti
Car: Ford Mustang GT + GWM Hover
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby mysstery » 02 Feb 2011, 20:11

eu asa schimb. de fapt tot dupa sunet, dau a 2-a pana la 30 apoi a 3-a 50. de la 50 dau a 4-a. si nu pare ca sufera. din pacate nu am cauciucuri de iarna si ca sa evit derapaje pe gheata ca domnul johanis nu prea isi face treaba... am dat a 3-a la 20 si abia at se simtea parca putin subturat dar motorul nu a murit.

Nu stiu ce sa zic, pe consum instantaneu daca dau cu turatie mai mare e clar ca va creste deci nu prea vad logica in a tura motorul. iar consum 10% hm, chiar nu inteleg cum poti sa scoti asa cv.
Mixtu urca la mine la 7.5% aproape ca in carte, extraurban cam pe la 7. ma omoara urbanu.


Dar ma gandeam ca poate ofera cineva cv date mai tehnice nu cum crede fiecare ca e bine sau nu sa turezi. De exemplu tatal meu a fost inginer - mecanic auto in armata, are cv experienta de 35 de ani tot conduce masini si a zis ca nu e bine sa turezi motorul. Iar la diesel cum dracu sa turezi la 3000 si sa zici ca e normal... cand la 3500 - 4000 deja esti pe rosu. Lasa un fum negru in spate... + ca face zgomot. dupa cum am zis, fiecare masina are o anumita turatie la care trebuie schimbate vitezele.
Last edited by mysstery on 02 Feb 2011, 20:14, edited 1 time in total.
mysstery
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 2614
 
Posts: 9
Joined: 02 Feb 2011
Car: Chevrolet Cruze 1.6
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby alecspc » 02 Feb 2011, 20:18

mysstery wrote:am dat a 3-a la 20 si abia at se simtea parca putin subturat dar motorul nu a murit.

Mergi prea subturat, de asta ai consum mare, dar e doar o parere.
User avatar
alecspc
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 2176
 
Posts: 2307
Joined: 04 Sep 2010
Car: aveo sedan 2010 1.2 16 V 84 cp
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby LAwR » 02 Feb 2011, 20:30

Daca ai pune mana macar pe manualul de utilizare, ai vedea ca nu iti spun doar "cum cred eu ca e bine". In carte cred ca la fel de frumos scrie si la Cruze "Pentru un consum redus, utilizati motorul in plaja de turatie 2000-3000", adica pe romaneste sa nu schimbi sub 3000-3500, pentru ca motorul sa ruleze intre 2000 si 3000.
Diesel rosu la 3500? Unde? La tractoare poate, valabil si fumul negru, pe un motor folosit incorect.
Tatal tau se pare ca are experienta pe motoarele de pe vremea lui, acum 35 ani pe care daca le turai "sareau pistoanele".
Ce ai tu e benzinar de ultima generatie care are cuplul maxim pe la 4000 turatii, iar CP maximi pe la 6000 turatii, limitarea la 6500. Deci cum ziceam, spor la lecturat!
User avatar
LAwR
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1419
 
Posts: 2676
Joined: 15 May 2010
Location: Bucuresti
Car: Ford Mustang GT + GWM Hover
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby mysstery » 02 Feb 2011, 21:45

dupa cum am spus in carte nu scrie la ce turatii se schimba vitezele. la diesel ai cam 5000 turatii si dupa cum am zis de pe la 4000 esti pe rosu. mai verifica si tu. La 4000 turatii pentru cruze ca sa ating cuplu maxim se aude motorul ca dracu. cuplul maxim ii bun in depasiri. iar cruze-ul are cuplu la 4200.... aia inseamna in a 3-a la 80 ca exemplu sau in a 2-a la 50. crezi ca e normal? mie sincer nu mi se pare normal si nu vad cum ar scade consumul cand la 40 in a 2-a consumul instantaneu e de 30%. am gasit acm pe un forum de la alte firme de masini cum toti benzinarii inclusiv taximetristii schimba la 2000-2500 maxim ptr a reduce consumul de benzina. nu vad de ce ar face chevrolete-ul exceptie.

Iar daca ajungi cu masina la 6500 de turatii inseamna ca ai prea multi bani in casa si nu tii la masina ta, indiferent ce marca e.Iar fumul negru la diesel apare la turatii de peste 3000-3500 nu la turatii de 1500-2000.

Mai mult, inclusiv in scoala de soferi te invata sa schimbi vitezele la 2000-2500.

Intrebarea mea era adresata celor care au cruze si au scos un consum mai mic, nu celor care au alte masini si au consum mic.
mysstery
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 2614
 
Posts: 9
Joined: 02 Feb 2011
Car: Chevrolet Cruze 1.6
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby LAwR » 02 Feb 2011, 22:03

Ai avut bunavointa sa deschizi manualul? Ai citit putin pe acolo? Ai gasit partea in care spune sa rulezi cu motorul intre 2000 si 3000 turatii, asta pentru un consum bun? Iar ca sa rulezi intre 2000 si 3000, trebuie sa schimbi la 3000-3500, ca acul turometrului sa cada apoi intre 2000-3000, e la mintea cocosului.
Si da, e foarte normal nu pentru ca o crezi tu sau eu, ci pentru ca asa e construit motorul asta. Daca zici ca se aude ca dracu, atunci ia-ti o masina electrica, sau o bicicleta, sa nu se mai auda nimic :D

Tin foarte mult la masina, de aceea nu imi permit sa o loganesc :) De temperatura minima pt autocuratare, ai auzit? Aceasta se obtine la minim 450 grade in cilindru. Tu avand si EGR care lucreaza intre 1000 si 3000 ture, omori pur si simplu motorul. Sunt curios in cat timp o sa ti se aprinda becul galben apoi o sa urli pe forum in cel mai bun caz, iar la service o sa ti se spuna: Baga benzina mai buna, schimba la 3500 sau o sa iti inlocuim supapele.

Si stai linistit, Cruze nu are nicio stea in frunte iar cei care au "alte masini" nu sunt mai pe langa subiect eventual :)
Iar motoarele pe benzina de la GM chiar sunt foarte pretentioase si iti urla la cea mai mica neregula.

Edit: Sa mai luam in calcul si dimensiunile mici ale motorului in comparatie cu greutatea masinii, iar pentru a face fata, turatia trebuie dusa cat mai sus. Daca vroiai consum mai bun, luai 1.8.
Last edited by LAwR on 02 Feb 2011, 22:09, edited 1 time in total.
User avatar
LAwR
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1419
 
Posts: 2676
Joined: 15 May 2010
Location: Bucuresti
Car: Ford Mustang GT + GWM Hover
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby alecspc » 02 Feb 2011, 22:38

mysstery intelege ca motorul tau de 1.6 pt caroseria ta e ca 1.2 al meu pt caroseria mea(aveo sedan), deci o sa consume mai mult decat un 1.8 pt ca motorul e mai mic si lucreaza mai mult si intelege ca motorul e unul benzinar si daca il turezi ceva mai mult e sanatos pe el si chiar si pt consumul tau. VAD ca si si tu ai cuplu f ridicat, la 4200 asta inseamna ca motorul acolo se simte cel mai bine, deci poti sa schimbi linistit vitezele la minim 3000 de rot, nu o logani. Motoarele astea sunt facute sa fie turate ca de asta ai cuplu asa de sus, asa si eu la inceput m-am speriat cand am auzit de la baieti ca trebuie sa merg ceva mai turat si sunt multumit de consum. ASA sunt motoarele astea, tu mergi ca si cu un diesel, desi ai benzinar.

Mai bine iti faci si tu un topic la masina ta ca sa nu poluam topicul colegului nostru.
Last edited by alecspc on 02 Feb 2011, 22:40, edited 1 time in total.
User avatar
alecspc
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 2176
 
Posts: 2307
Joined: 04 Sep 2010
Car: aveo sedan 2010 1.2 16 V 84 cp
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby Mapro » 03 Feb 2011, 11:09

Lawr nu te mai ataca! Omu' vrea sa invete ca de aia este pe forum.
Lawr are dreptate dar poate nu a explicat cum trebuie. Consumul este strict legat de puterea motorului si cuplul lui vs greutatea masinii. Daca cuplul maxim se obtine doar de la 4000rpm atunci masina trebuie sa fie turata pana obtine acel cuplul, daca ai nevoie de putere (sa zicem o depasire sau un start mai bun). In momentul cand tu schimbi treapta de viteza la o turatie de 2000rpm, turatia in treapta superioara va scadea poate la putin peste 1000rpm, ceeace se traduce ca vei avea un cuplu foarte mic. In momentul asta pedala de acceleratie fiind apasata pentru a demara, amestecul carburant va fi mai bogat in benzina pentru a compensa cerinta de putere, de aici si un consum mai mare.
Poti utiliza o astfel de maniera de condus doar daca apesi mai usor pedala de acceleratie dupa schimbarea treptei de viteza, lasand masina sa intre in regim mai "batraneste". Oricum condusul cu masina subturata are mai multe dezavantaje decat avantajul "ipotetic" al consumului de combustibil (ardere incompleta a amestecului carburant, depunere de calamina pe bujii si pe supape, concentratie mai mare de funingine in esapament, etc).
Schimbarea treptelor, la motoarele pe benzina se recomanda sa fie undeva intre 2500-3000rpm pentru un mers normal. 2000rpm la 116CP este prea repede. Poti verifica usor daca compari cu o masina de aceasi cilindree echipata cu cutie automata. La acestea regimul de schimbare a treptei de viteze este optim.
User avatar
Mapro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 880
 
Posts: 524
Joined: 11 Dec 2009
Location: Timisoara
{ SPRITMO }
Car: Chevrolet Epica 2.0D LT AT
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consum Cruze 1.6

Postby ALiCE » 03 Feb 2011, 11:38

Lawr: In manual la Cruze nu scrie cum sa schimbi vitezele.
mysstery: Ai acceptat un regulament la inscriere. Propozitiile se incep cu litera mare. Prescurtari de cenul "cv, acm" si altele nu-si au rostul si nu sunt acceptate aici.

In rest, va rog sa postati la subiect. Nu e eleganta dezbaterea pe un jurnal de bord a consumului si a turatiilor la care se schimba vitezele.
User avatar
ALiCE
[Big Boobs]
[Big Boobs]
Member No: 1790
 
Posts: 882
Joined: 30 Jun 2010
Location: Wonderland
Car: Cruze 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consum Cruze 1.6

Postby Mapro » 03 Feb 2011, 11:45

In rest, va rog sa postati la subiect. Nu e eleganta dezbaterea pe un jurnal de bord a consumului si a turatiilor la care se schimba vitezele.

Nu inteleg de ce sa nu dezbatem pe tema consumului si schimbarii vitezelor din moment ce asta este tema topicului.
User avatar
Mapro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 880
 
Posts: 524
Joined: 11 Dec 2009
Location: Timisoara
{ SPRITMO }
Car: Chevrolet Epica 2.0D LT AT
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consum Cruze 1.6

Postby ALiCE » 03 Feb 2011, 11:53

Nu. Tema topicului pe care a inceput discutia era "Jurnal de bord". Am facut split-topic si am mutat posturile.
De la primul post al lui mysstery, nici unul nu are legatura cu jurnalul respectiv.
User avatar
ALiCE
[Big Boobs]
[Big Boobs]
Member No: 1790
 
Posts: 882
Joined: 30 Jun 2010
Location: Wonderland
Car: Cruze 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consum Cruze 1.6

Postby Martinez » 03 Feb 2011, 11:57

nu mai amestecati ca vorbim de alte lucruri ca politicieni :quiet:
User avatar
Martinez
Gold Boarder
Gold Boarder
Member No: 1243
 
Posts: 230
Joined: 15 Apr 2010
Location: Bucuresti
Car: Aveo hachtback 1.2
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consum Cruze 1.6

Postby lucian107416 » 03 Feb 2011, 11:58

LAwR wrote:Ai avut bunavointa sa deschizi manualul? Ai citit putin pe acolo? Ai gasit partea in care spune sa rulezi cu motorul intre 2000 si 3000 turatii, asta pentru un consum bun? Iar ca sa rulezi intre 2000 si 3000, trebuie sa schimbi la 3000-3500, ca acul turometrului sa cada apoi intre 2000-3000, e la mintea cocosului.

Aici ai cam gresit-o. Daca schimbi intre 3000-3500 esti deja in afara turatiei recomandate de producator. Masina poate sa cada in 1800 si o urca la 2000, care e problema? Care greseste mai mult fata de manual ? Tu ca schimbi la 3500 sau altul caruia in treapta superioara ii coboara turatia la 1800?
Am citit niste studii legate de rulajul economic si turatiile recomandate de rulare a motorului aspirat pe benzina sunt intre 1500-2500. Evident ca asta presupune sa ai un stil in totalitate economic, nu sa rulezi cu 1500 rpm si sa apesi brusc acceleratia, iar apoi sa te plangi ca nu trage masina.
lucian107416
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 2490
 
Posts: 15
Joined: 22 Jan 2011
Car: Kalos
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consum Cruze 1.6

Postby Mapro » 03 Feb 2011, 12:02

...asta presupune sa ai un stil in totalitate economic, nu sa rulezi cu 1500 rpm si sa apesi brusc acceleratia, iar apoi sa te plangi ca nu trage masina.

Exact, bine spus, asta sugeram si eu.
User avatar
Mapro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 880
 
Posts: 524
Joined: 11 Dec 2009
Location: Timisoara
{ SPRITMO }
Car: Chevrolet Epica 2.0D LT AT
Click aici daca apreciati acest post:

Re: CRUZE LS 1,6/113cp din 28.11.2009

Postby LAwR » 03 Feb 2011, 12:02

Mapro, el nu vrea sa invete, chiar da sfaturi pe la altii cum sa schimbe :)) Vezi topicul lui Alice.

Si tu gresesti, cum sa schimbi la 2500-3000. Daca schimbi la 2500, motorul va pica pana la 1500 unde e subturat 100%. sa schimbi la 3000 esti chiar la limita limitelor, turatia pica la 2000. Depuneri vor fi din greu, mai ales ca vorbim si de un 16v!
Eu nu ma atac, imi e indiferent, din partea mea sa mearga la relanti! Dar sa nu se apuce de dat sfaturi si de sustinut ideile sale total pe langa realitate. E masina lui, e motorul lui! Iar in stilul acesta si la cat de pretentioase sunt motoarele de la Chevy, la cum urla check-ul in bord din cea mai mica eroare . . . in curand o sa umple forumul cu probleme sale si ghici ce: tot masina e proasta, tot Chevy face masini de rahat, idei din capul unui "bad user".
Depuneri exista din plin in motor, mai ales din cauza benzinei. Motorul ala trebuie sa atinga un anumit nivel al temperaturii arderilor, minim 450-500 grade pentru a incepe sa se autocurete, sa elimine depunerile, iar temperaturile astea se obtin de la 3000 turatii in sus, unde deja nu mai lucreaza nici EGR-ul.
Ce norma de poluare are? 4 sau 5? Cu cat norma e mai ridicata, cu atat motorul e mai pretentios si mai predispus la probleme. Si sa luam in calcul si motorul cam la limita subdimensionarii in comparatie cu datele masinii, pachetul e complet!
Pacat ca romanii nu sunt instare nici macar sa citeasca din manualele masinii, sa mai caute in oferte, sa vada ce scrie si boul ala de producator! Sunt sigur ca 1.6 l-a cumparat pentru ca "motoarele mici consuma mai putin". Nu s-a uitat macar la datele tehnice ale 1.8-ului, chiar si producatorul da un consum mai mic la 1.8 decat la 1.6.

Apropo, din cate am vazut prin noile manuale, se specifica faptul ca vor iesi din garantie masinile care sunt conduse subturat + parcurgerea unei distante mai mici de 8km intr-un singur traseu, timp indelungat (adica daca folosesti masina doar pe o distanta de maxim 8km, la naveta de exemplu, un timp indelungat, fara iesiri la drum lung). S-au saturat si ei de cate Spark/Kalos/Aveo/Lacetti au avut prin service, din cauza conditiilor total neadecvate de utilizare, dupa reguli valabile acum 35 ani :)
User avatar
LAwR
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1419
 
Posts: 2676
Joined: 15 May 2010
Location: Bucuresti
Car: Ford Mustang GT + GWM Hover
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Consum Cruze 1.6

Postby lucian107416 » 03 Feb 2011, 12:12

LAwR wrote:Si tu gresesti, cum sa schimbi la 2500-3000. Daca schimbi la 2500, motorul va pica pana la 1500 unde e subturat 100%.

E subturat pentru stilul tau de condus care consuma 10%. Sau stilul meu, care consum tot cam asa. Dar inteleg si nu ma plang. Insa iti pot demonstra oricand ca 1500 nu e subturat decat daca esti in rampa.
Last edited by lucian107416 on 03 Feb 2011, 12:13, edited 2 times in total.
lucian107416
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 2490
 
Posts: 15
Joined: 22 Jan 2011
Car: Kalos
Click aici daca apreciati acest post:

Next


  • Advertisement

Return to 4.7.2 Performante si consum - Cruze

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

  • Advertisement
cron