Club Chevrolet

Pasiune pentru performanta. Forum Club Chevrolet



  • Advertisement

scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby miron_gabriel03 » 12 Jun 2012, 20:16

Deschid acest topic in speranta ca aveti vre-o idee ce se intampla cu masina mea.
aveo motor 1.2 ,80miikm,cumparata din reprezentanta in octombrie 2008. in primii km s-a aprins check engine si s-a rezolvat la reprezentanta.(cica benzina proasta si mers subturat). de atunci schimbat numai pe la 2500 -3000rpm. anul trecut in mai am montat instalatie gpl landirenzo secventiala.pe gpl se opreste motorul cand am AC-ul pornit atunci cand debreiez. am incercat farana de motor si pe la 1500rpm sa debreiez,am incercat direct din ture mari ,tot degeaba-se opreste. s-au facut tot felul de reglaje dar nimic,am gpl de un an si asa se manifesta si acum.
problema mea actuala este urmatoarea: indiferent ca sunt pe benzina sau gpl (dar fara AC) cand debreiez scade turatia de relanti scade la 400-500rpm. am curatat corpul clapeta (mtia-sters la interior si cam atat ca etse capsulat),am curata EGR,conducte EGR-motor,galerie de admisie, senzorii de pe galeria de admisie,verificat furtunurile de la servofrana si cele de recirculare vapori ulei. totul ok.
resetare ecm cu invatarea relantiului si tot asa face.
din iarna am si check engine aprins ca am pornit motorul fara sa se stinga becurile din bord.
deci ce ar putea fi? eu dau vina pe mtia.bujiile au fost schimbate o singura data
User avatar
miron_gabriel03
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1958
 
Posts: 359
Joined: 18 Jul 2010
Location: odobesti,vrancea
Car: chevrolet aveo , suzuki gsx-r
Click aici daca apreciati acest post:

Uite care este parerea mea:

Postby gigel » less than a minute ago

Uite niste linkuri sponsorizate pentru tine:

User avatar
gigel
Moderator
Moderator
Member No: 23
 
Posts: 3841
Joined: 04 Aug 2010
Car: Chevrolet

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby sorinlzr » 12 Jun 2012, 21:16

o mica explicatie. bun, atunci cand pornim AC, acesta consuma o parte din puterea motorului, mai bine spus compresorul AC. pe benzina se simte ca o scadere a turatiei motorului-la ralanti, apoi de revenire in turatie. atunci cand rulezi, la cuplare se simte ca o infranare a motorului. toate acestea sunt compensate de calculator prin marirea debitului de injectie a benzinei, reglarea timpului de injectie, moment de injectie si avans la aprindere. deci totul se echilibreaza catre optim. la schimbarea treptei de viteza intr-o treapta inferioara de viteza, acesta intra in frana de motor, i se "taie"din alimentare , iar daca ai avea unCB care afiseaza un consum instant de combustibil =0. pozitia clapetei de acc e pe 0, pozitia de ralanti, sensorul de pozitie al clapetei din spatele galeriei de admisie comunica cu CB si acesta seteaza consumul de injectie pe ralanti, NU MOARE MOTORUL!
Atunci cand esti pe gaz, puterea motorului scade, cuplul motor de asemenea, Diagrama de functionare pe gaz e diferita de cea pe benzina, deci alti timpi, debite.... pentru o functionare mai buna trebuie ca softul pe gaz sa se suprapuna pe cel de benzina, e cam greu dar daca e aproximativ cam 90 % se considera bun. din pacate tie s-a cam zapacit softul si pe benzina si pe gaz.

-- 12 Jun 2012, 21:16 --

in postul meu am scris ceva despre functionarea pe GPL a motoarelor.
Last edited by sorinlzr on 12 Jun 2012, 21:16, edited 1 time in total.
sorinlzr
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 5629
 
Posts: 395
Joined: 29 May 2012
Location: bucuresti
Car: AVEO ALB 1,4i 16V 94 cp 2008
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby miron_gabriel03 » 12 Jun 2012, 21:24

stiu ce se intampla cand pornesc AC-ul.ce nu intelegi tu: este o instalatie gpl secventiala care copiaza harta sau parametrii de functionare de pe benzina. se fac si mi s-au facut usoare reglaje in harta dar pe gpl.prin ecm-ul de gpl nu poti influenta parametrii ecm-ului benzina

-- 12 Jun 2012 20:21 --

chestia cu scazutul la relanti este de cateva luni

-- 12 Jun 2012 20:23 --

softul de gpl nu are cum sa fie zapacit pentru ca el in timpul de 1 an de cand il am nu s-au modificat niciodata parmetrii decat atunci cand am schimbat bateria masinii
Last edited by miron_gabriel03 on 12 Jun 2012, 21:24, edited 4 times in total.
User avatar
miron_gabriel03
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1958
 
Posts: 359
Joined: 18 Jul 2010
Location: odobesti,vrancea
Car: chevrolet aveo , suzuki gsx-r
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby sorinlzr » 12 Jun 2012, 21:34

explicatia era la modul general, iar atunci cind schimbi bateria E BINE SA PUI UNA TAMPON PENTRU A NU SE MODIFICA NIMIC DIN CELE STATE!!!

-- 12 Jun 2012, 21:32 --

E VALABIL LA ORICE MASINA CU INJECTIE ASISTATA!

-- 12 Jun 2012, 21:32 --

E VALABIL LA ORICE MASINA CU INJECTIE ASISTATA!

-- 12 Jun 2012, 21:33 --

E VALABIL LA ORICE MASINA CU INJECTIE ASISTATA!

-- 12 Jun 2012, 21:33 --

E VALABIL LA ORICE MASINA CU INJECTIE ASISTATA!

-- 12 Jun 2012, 21:33 --

E VALABIL LA ORICE MASINA CU INJECTIE ASISTATA!

-- 12 Jun 2012, 21:33 --

E VALABIL LA ORICE MASINA CU INJECTIE ASISTATA!

-- 12 Jun 2012, 21:33 --

E VALABIL LA ORICE MASINA CU INJECTIE ASISTATA!

-- 12 Jun 2012, 21:34 --

scuze s-a blocat enter-ul
Last edited by sorinlzr on 12 Jun 2012, 21:34, edited 8 times in total.
sorinlzr
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 5629
 
Posts: 395
Joined: 29 May 2012
Location: bucuresti
Car: AVEO ALB 1,4i 16V 94 cp 2008
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby miron_gabriel03 » 20 Nov 2012, 22:06

nu am reusit sa ii dau de cap chiar nu stiu ce poate avea. inca face asa
User avatar
miron_gabriel03
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1958
 
Posts: 359
Joined: 18 Jul 2010
Location: odobesti,vrancea
Car: chevrolet aveo , suzuki gsx-r
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby miron_gabriel03 » 25 Nov 2012, 14:39

Am gasoit rezolvarea la aceasta problema destul de suparatoare si foarte enervanta la mersul pe gpl. Dupa multe ore petrecute pe langa masina si in fata calculatorului si de cartea service (unde nu am gasit legat de aceasta problema) am reusit sa gasesc vinovatul. Dupa simptome am banuit de prima data ca este vorba de ceva aer fals.am scos furtunul de la servofrana am verificat de mizerie si supapa respectiva (era buna se deschidea intr-un singur sens si nu bloca). am trecut la colectorul de vapori ulei capac chiulasa: scos furtunul din capac precum si cele 2 prelungiri (la un momentdat face un T) unul din capete eera inainte de clapeta acceleratie pe furtunul ce vine de la fitrul de aer si celalalt capat (pe lungimea lui se gaseste o supapa de sens cu arc) care intra dupa clapeta de acceleratie direct in galeria de admisie. vreau sa precizez ca in furtunul principal ce iese din capac am gasit o spuma galbuie mai groasa (vapori de apa in ulei la care se adauga drumuri foarte scurte cu masina). acea spuma imi ajunsese foarte putin la supapa respectiva si o bloca. au fost curate toate componentele respective cu apa calda si deegresant. dar supapa nu mai functiona corect se bloca pe la jumatate ,sau nu deschidea. s-a montat totul la loc si am facut un drum cu masina de 250-300km ,problema de turatie nu s-a mai manifestat decat la 3-4 debreieri. deci problema era acea supapa. m-am interesat, la reprezentanta ca am avut drum si costa 60lei. precizez ca am avut in ea numai ulei de la GM 10-30 daca nu ma insel. ma bucur ca am gasit problema si am rezolvat (bine,trebuie sa iau supapa noua).
User avatar
miron_gabriel03
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1958
 
Posts: 359
Joined: 18 Jul 2010
Location: odobesti,vrancea
Car: chevrolet aveo , suzuki gsx-r
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby Raresh20 » 25 Nov 2012, 17:30

Ori ai avut 10w40 ori 5w30 :D, primul fiind nerecomandat.
Chevy Aveo 1,4L, 'o8, Urban Grey
VW Passat 2.0 170cp DSG, 'o9, Silver
User avatar
Raresh20
Moderator
Moderator
Member No: 2237
 
Posts: 817
Joined: 05 Nov 2010
Location: Cluj
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby RINGO » 25 Nov 2012, 17:35

Supapa respectiva se numeste valva PCV.Dupa inlocuire se face "idle learn".
RINGO
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 3143
 
Posts: 376
Joined: 20 Mar 2011
Location: arad
Car: Aveo sedan
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby miron_gabriel03 » 25 Nov 2012, 20:04

Nu nu. 10-30 am avut ulei GM. nu stiam ca avem si noi asa ceva...la un bmw am intalnit aceasta problema,numai ca el cu motorul pornit nu putea desface busonul de ulei (de pe capacul chiulasei) asa mare era vacumul.
User avatar
miron_gabriel03
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1958
 
Posts: 359
Joined: 18 Jul 2010
Location: odobesti,vrancea
Car: chevrolet aveo , suzuki gsx-r
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby Raresh20 » 25 Nov 2012, 20:53

Nu este Gm 10w30, ori ai avut Daewoo 10w30, desi nu cred ca gasesti prin reprezentante din asta, ori ai avut 10w40 GM pus in reprezentanta. Sau alta firma, dar nu GM.
Chevy Aveo 1,4L, 'o8, Urban Grey
VW Passat 2.0 170cp DSG, 'o9, Silver
User avatar
Raresh20
Moderator
Moderator
Member No: 2237
 
Posts: 817
Joined: 05 Nov 2010
Location: Cluj
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby sorinlzr » 25 Nov 2012, 23:14

uleiul 10 W 30 rezista de la -20 grd C asa ca netotii din service au pus ce au avut in magazie ca sa scape de el.
orice benzinar atunci cand temperatura atm scade si exista umiditate in atmosfera inconjuratoare, o parte din umezeala absorbita in procesul functionarii condenseaza in carterul motor (datorita neetanseitatii ans piston segmenti camasa - care este ceva normal) formeaza prin barbotare acea spuma albiciosa-crem-galbui. daca utilizezi masina pe distante mai mari fenomenul scade.
IN CAZUL UTILIZARII PE GPL ACEST FENOMEN SE AMPLIFICA DATORITA FAPTULUI CA PRIN PROCESUL ARDERII APARE IN EXCES VAPORII DE APA IN CARTERUL MOTORULUI. ASA CA S-AR PUTEA CA CEEA CE PATESTI SA NU TREACA ASA USOR.
sorinlzr
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 5629
 
Posts: 395
Joined: 29 May 2012
Location: bucuresti
Car: AVEO ALB 1,4i 16V 94 cp 2008
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby miron_gabriel03 » 26 Nov 2012, 09:58

o sa fac o poza la bidon sa vedeti.dar eu asa stiu ca 10-30 ulei de la gm.posibil sa gresesc.sorinzlr , am patit asa si anul trecut,dar era putina dar condensase doar pe buson. am urmarit masina si nu mai face.astept sa se raceasca mai mult,oricum stiu und eeste buba si o pot monitoriza tot timpul foarte usor.nu este greu de umblat acolo
User avatar
miron_gabriel03
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1958
 
Posts: 359
Joined: 18 Jul 2010
Location: odobesti,vrancea
Car: chevrolet aveo , suzuki gsx-r
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby Raresh20 » 26 Nov 2012, 17:41

M-am uitat si pe google si nu stie de Gm 10w30, si daca nici google nu stie.....oricum pune poza sa vedem :D.
Chevy Aveo 1,4L, 'o8, Urban Grey
VW Passat 2.0 170cp DSG, 'o9, Silver
User avatar
Raresh20
Moderator
Moderator
Member No: 2237
 
Posts: 817
Joined: 05 Nov 2010
Location: Cluj
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby sorinlzr » 26 Nov 2012, 18:05

ba da Raresh20: ulei Daewoo 10 w 30; Castrol 10 w 30; Mobil 10 w 30; MOL Dynamic Garden 10 W 30 4T (de cositoare :)) ); STOU 10 w 30 (ulei de tractor :)) ) si or mai fi...
in nume de gluma miron_gabriel daca astia ti-au pus de tractor sau cositoare?!
sorinlzr
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 5629
 
Posts: 395
Joined: 29 May 2012
Location: bucuresti
Car: AVEO ALB 1,4i 16V 94 cp 2008
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby miron_gabriel03 » 26 Nov 2012, 19:12

5w30 scuze am pus sotia sa se uite la un bidon ramas prin magazie,ca eu sunt la servici. macar sa imi fi pus caii putere si cuplul tractorului........pai pana la urma cat mai este de la motorul de cositoare la cel de 1,2? :)) :)) mai este matizul ,tico... :))
Last edited by miron_gabriel03 on 26 Nov 2012, 19:12, edited 1 time in total.
User avatar
miron_gabriel03
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1958
 
Posts: 359
Joined: 18 Jul 2010
Location: odobesti,vrancea
Car: chevrolet aveo , suzuki gsx-r
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby Raresh20 » 29 Nov 2012, 17:05

@ Sorin: Daca te uitai mai sus, vedeai ca am zis ca nu este GM 10w30, nu alta firma...ba chiar am zis eu de Daewoo 10w30. Dar vorbeam strict de Gm 10.w30 care nu am vazut nicaieri.
Chevy Aveo 1,4L, 'o8, Urban Grey
VW Passat 2.0 170cp DSG, 'o9, Silver
User avatar
Raresh20
Moderator
Moderator
Member No: 2237
 
Posts: 817
Joined: 05 Nov 2010
Location: Cluj
Click aici daca apreciati acest post:

Re: scade relantiul in decelerare pe la 400 -500rmp

Postby sorinlzr » 29 Nov 2012, 18:25

cand am citit acum am vazut ca era scris Gm, asa ca mai sare si privitea :) . oricum daewoo dupa cate stiu eu erau inainte sa-i preia complet GM tot producatori de GM dar sub licenta vezi racer-ul care e pontiac lemans sau opel kadett sau vauxhall sau derivat cielo, nexia, care sunt toti in GM. asa ca uleiul daewoo e tot GM deci nu e nici un bai. eu am pus la schimb ulei opel dexos 2 5w30 care e la fel cu GM dexos 2 sau Mobil 1.

-- 29 Nov 2012, 18:25 --

problema e ca acest ulei 10W30 functioneaza de la o temp mai mare (-20 grd C) fata de 5W30 care functioneaza de la o temp mai joasa si se preteaza mai bine tarii noastre ca regim climatic diurn vara -iarna.
Last edited by sorinlzr on 29 Nov 2012, 18:25, edited 1 time in total.
sorinlzr
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 5629
 
Posts: 395
Joined: 29 May 2012
Location: bucuresti
Car: AVEO ALB 1,4i 16V 94 cp 2008
Click aici daca apreciati acest post:



  • Advertisement

Return to 4.2.1 Probleme tehnice - Aveo

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: MariusMIG and 9 guests

  • Advertisement