Club Chevrolet

Pasiune pentru performanta. Forum Club Chevrolet



  • Advertisement

Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby Serj K » 12 Aug 2013, 13:45

Dupa cum unii stiu am masina de un an si nu am avut nici un fel de problema.
In ultima vreme am constatat un numar prea mare de regenerari DPF, care au culminat cu faptul ca saptamana trecuta am avut o regenerare cam la doua zile, adica cam la 150 de km, majoritatea acestor km fiind facuti pe autostrada. Si dupa ce am parcurs 700 de km, calitatea uleiului a scazut la 90%. Daca s-ar continua liniar ar insemna ca trebuie schimbat dupa 7000 de km, in contextul in care in primul an, dupa 15900 de km uleiul era la 47%.

In mod normal, regenerarile la mine se faceau cam la 1000 de km.

Azi am fost la service unde:
-mi s-a confirmat ca am dreptate si intr-adevar am avut o generare acum 80 de km, deci probabil observatiile mele sunt reale (in loc nu exista toate regenerarile ci doar date despre ultima generare)
-mi s-a spus ca e imposibil sa fi avut in ultimul an regenerari la 1000 de km, intrucat intervalul normal e de 2-300 de km. Aici le-am spus ca ii contrazic total.
-mi-au resetat senzorii de la DPF
-nu exista nici un fel de problema/eroare in logul masinii.

In acest context as vrea sa va intreb:
-care ar mai putea fi cauzele unor regenerari prea dese?
-solutiile existente pe piata ajuta la ceva
-ar putea aceste generari sa arate o alta problema (eu am sesizat acest lucru strict in contextul in care aceste regenerari vor creste consumul mediu)

Multumesc
Last edited by Serj K on 12 Aug 2013, 13:45, edited 1 time in total.
Serj K
Senior Boarder
Senior Boarder
Member No: 5724
 
Posts: 65
Joined: 02 Aug 2012
Car: Cruze 2012 Diesel 163cp
Click aici daca apreciati acest post:

Uite care este parerea mea:

Postby gigel » less than a minute ago

Uite niste linkuri sponsorizate pentru tine:

User avatar
gigel
Moderator
Moderator
Member No: 23
 
Posts: 3841
Joined: 04 Aug 2010
Car: Chevrolet

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby vladbobtm » 13 Aug 2013, 02:57

Salut, ai facut la service cumva un update de soft? Posibil sa fie motorina proasta, schimba benzinaria, condusul sportiv des(schimbarea turatiilor la 3000 de ture ft. des) , condus des in oras. In orice caz pe forumul din italia se pare ca multi sunt nemultumiti de regenerarile dese la modelul de 163 CP, multi au observat ca pe timpul verii regenereaza la fiecare 300 km aproximativ si iarna in jur de 1200 km regenereaza. Deci sa-r putea sa fie un comportament normal, in orice caz sugerez sa iti pui din cand in cand aditiv pt. diesel(gen Sintoflon Diesel Clean cum folosesc eu) la fiecare 15.000 km.
User avatar
vladbobtm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 1249
 
Posts: 599
Joined: 16 Apr 2010
Location: Udine (Italia) - Timisoara
{ SPRITMO }
Car: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby malin » 25 Oct 2013, 16:17

masoara valoarea semnalului de pres DPF la motor oprit si posteaza aici. e posibil sa se fi defectat senzorul de presiune. firul de culoare albastru.

pentru toti posesorii de cruze 163 cp, motorul creaza probleme atata timp cat trebuiwe sa suporte povara filtrului de particule. injectia Delphi DCM 3
este urmasa celei de pe mercedes ( DCM2.0--) care executa regenerari destul de agresive pentru a limita timpul de regenerare. LLa motoarele de mercedes se lasa cu desurubarea fixarilor de paliere sau chiar spargerea cuzinetilor maneton. La fel se intampla si aici. de aceea motorul cedeaza repede in special la cei care il folosesc mult in oras. Deprecierea uleiului cu motorina ( si fara sa imi jignesc prietenii de la GM=- uleiul GM este f slab calitativ- in frictionometru a fost
la 56kg/mm2 gripaj, comparativ cu castrol edge - 72, repsol 90 yacco 112.) duce la distrugerea rapida a lantului ( motorul are distributia pe lant).

eu construiesc emulatoare DPF pentru fiat opel mercedes ford,... . Saptamana trecuta mi-a ajuns cu rugaminti fiebinti un Cruze de 163 cp din sinaia 14000 km, omul era deja foc si para. A lasat masina la opel pe Timisoarei si s-a dus alaturi si a cumparat cu cardul un nissan benzina sa aiba cu ce umbla. le-a zis ca ridica cruze-ul sau atunci cand sigur se va rezolva problema. Nu i-au putut garanta rezolvarea asa ca a adus-o la eliminat filtrul. Se pare ca am reusit emulatorul
, caci merge perfect. omul e incantat acum de masina ( recunosc ca i-am pus si tratament de motor si injectoare -mabro). consumul- 4,6 la 120km/h, zgomotul mult diminuat, ... . Ce am observat, dupa scoaterea fitrului, in accelerari pe loc , puternice, usor dampf de fum negru pt 0,5 secunde, ceea ce explica puterea marita( nevoie de cantitate mare injectata) , implicit aratand ca un condus sportiv duce la umoplerea rapida a DPF cu funingine.

-- 25 Oct 2013, 16:13 --
Last edited by malin on 25 Oct 2013, 16:17, edited 2 times in total.
malin
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 7415
 
Posts: 6
Joined: 25 Oct 2013
Car: cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby ALiCE » 25 Oct 2013, 16:42

Si cat costa distractia asta?
DPF-ul se schimba sau se sparge ceramica?
Lal motorul de 163CP parca catalizatorul & DPF-ul sunt in acelasi corp, catalizatorul ramane intreg?
User avatar
ALiCE
[Big Boobs]
[Big Boobs]
Member No: 1790
 
Posts: 882
Joined: 30 Jun 2010
Location: Wonderland
Car: Cruze 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby malin » 26 Oct 2013, 16:16

Da , catalizatorul ramane. Cel mai bun lucru ar fi gasirea unui DPF care a fost schimbat in garanyie sau de pe o masina lovita, pentru a conserva cel original. Emulatorul, comparativ cu Resoftarea are marele avantaj ca se revine la oroginal f. simplu: se relipesc doua fire. Totul costa cam 800 lei ( eliminare filtru 250,
450 emulator, 100 montaj). La Delphi resoftarea nu prea da reultate si costa 2000 ron.
Last edited by malin on 26 Oct 2013, 16:16, edited 1 time in total.
malin
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 7415
 
Posts: 6
Joined: 25 Oct 2013
Car: cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby Serj K » 28 Oct 2013, 17:25

Nici un dealer nu va accepta plata unei masini cu cardul, intrucat comisionul la o astfel de plata e prea mare.
Nici un card nu va permite plata unei masini, pentru ca limitele standard de tranzactionare zilnica sunt mai mici.

Acum lasand asta la o parte eu intreb: de ce era clientul respectiv atat de nervos si deranjat? Ca nu ma prind. Regenerarea e transparenta pentru user.

Eu cand am inceput topicul am spus ca aparent se regenreaza prea des, fara ca asta sa ma deranjeze.

Care ar fi avantajele eliminarii DPF? O scadere a consumului de 0.5 litri / 100 de km? OK, e interesant dar nu cred ca suficient.

Acum ce nu inteleg eu este: la un ITP masina mai trece fara DPF? Nu de alta dar dupa cum spui scoate mai mult fum.
Serj K
Senior Boarder
Senior Boarder
Member No: 5724
 
Posts: 65
Joined: 02 Aug 2012
Car: Cruze 2012 Diesel 163cp
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby ALiCE » 28 Oct 2013, 17:49

E mult mai complicat de atat:
- Consumul scade cu mai mult de 0.5l/100km
- DPF-ul este practic un restrictor pentru evacuare -> fara DPF motorul se chinuie mai putin sa evacueze gazele -> putere mai mare, consum mai mic
- Regenerarea este transparenta, poate chiar prea transparenta: in mod normal nu se aprinde nimic in bord in timpul regenerarii, cand temperatura in DPF este de 5-600 de grade (si peste) iar in turbocompresor tot pe acolo (more or less). Gurile rele spun ca e recomandat sa opresti motorul cand temperatura in turbocompresor este mare - ca o fi mit, ca la generatiile noi nu mai este cazul - nu stiu.
- In timpul regenerarilor motorina intra in ulei, la un ciclu de regenerare calitatea uleiului scade cu 2-3%. Cu o regenerare la 150km inseamna ca pe la 6000km uleiul este compromis.
User avatar
ALiCE
[Big Boobs]
[Big Boobs]
Member No: 1790
 
Posts: 882
Joined: 30 Jun 2010
Location: Wonderland
Car: Cruze 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby malin » 31 Oct 2013, 11:54

SERJ, plata cu cardul e una prin banca, as fi mirat sa gasesc pe cineva care nu o accepta , mai ales la o vinzare dew 1,2 masini pe luna.
O regenerare la 200km , chiar in oras inseamna ca filtrul restrictioneaza evacuarea f. mult. Normal , volumul DPF e calculat ca sa se obtina o evacuare normala chiar si atunci cand 3/4 din suprafata de filtrare este acoperita cu cenusa sau compusi sulfurosi. Adica un coeficient de siguranta de 4 la 1.
La o masina noua umplerea masurata ar trebui sa atinga limita la cel putin 2500 km rulati mixt. Dar umplerea calculata ( pe baza stilului de condus, timpului de mers in gol,....etc) se face (depinzand de tipul de gestiune- sunt vreo trei- ) la 800 km la masina noua - oras- pana la 1500 km sau chiar deloc la unele versiuni cu cerina, apoi urmand regenerarea se adaptare. Inutil sa mai vb de corecrtiile de altitudine, temperatura ambientala sau variatii de presiune atmosferica. Ca idee, 1 mbar diferenta reprezinta 0,002 V cititi pe senzorul de presiune DPF. Deci la fiecare oprirede motor , sistemul isi reface curba autoadaptiva de citire presiune DPF. Grupul VAG a apelat la stabilirea unui offset de citire fata de pres atm ideala , pentru a reduce numarul de regenerari de adaptare, dar , se cramponeaza in trecerea pe la service periodic pentru reface cu testerul a "egalere' de citiri a gramajului de funingine si de cenusa( cea calculata este redusa la cea masurata) . Proiectantii italieni prefera regenerarile de adaptare pentru a citire mai exacta si o regenerare pornita pe date reale, dar se lovesc de adaptari gresite urmare a actiunii de oprire a motorului in timpul regenerarii. Si uite asa este mult mai complicat sistemul decat va puteti inchipui. Mai nou au introdus avertizari de a nu opri motorul ca este in regen sau comenzi date de sofer pentru a porni regenerarea. Atentie dealerii nu le spun ca trebuie sa lucreze si ei.
si eu am incercat cu resoftarea dar, ma-m lovit de multe. e foarte greu de eliminat. mai ales la cele care au un procesor separat de gestiune DPF. In momentul regenerarilor toata gestiunea de functioonare motor este preluata de acesta, se opresc corectiile de injectoare , citirea MAF devine fixa la val max de aspiratie pentru a incarca turbina ,... . Oricat vrei sa eviti masina tot va avea vreodata o regenerare de adaptare a carei control e altertat de modificarea de soft si dai intr-o regenerare de adaptare continua care nu se opreste caci anumiti parametrii nu mai sunt atinsi. De aceea am construit emulatorul ca sa-i dau sa vada ceea ce vrea sa vada , dar controlat de emulator . si asa regenerarea ramane doar cea de adaptare , facuta pacalitt si scurtata de la 20min vara sau 120 min irna la -25 gr, la un 5-6 min max, fara suplimentare de motorina. Sunt deje peste 300 de masini functionale , niciuna nemaiavand probleme.

Oprirea motorului cu turbina fierbinte este cea mai mare prostie, uleiul din motor racind turbina. la oprire cu turbina la 500-700 gr uleiul se va face o crusta tare langa segmentul de etansare al axului. la urmatoare pornire , turbina nu va fi unsa pe segment si acesta se va uza incet facand loc sa intre iar ulei. asa se obtine in timp jocul in lungul axului si scaparile de uleii spre evacuare acestea imbacsind catalizatorul de oxidare, iar sulful din ulei va combina cu nitratii si va forma acea calamina roza ce astupa porii filtrului. Complicat ,nu?
Last edited by malin on 31 Oct 2013, 11:54, edited 2 times in total.
malin
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 7415
 
Posts: 6
Joined: 25 Oct 2013
Car: cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby Dion » 06 Nov 2013, 01:00

Malin, mai precis ce reprezinta o regenerare de adaptare?

In cazul meu doua regenerari reusite au adaugat aproximativ 2 mm de "ulei" pe joja. Dupa regenerari, indicatorul de calitate a uleiul a ramas la aceeasi valoare.

Sistemul de regenerare prin injectie post-ardere, eu personal il consider (elegant scris) inadecvat pentru proprietarul masinii, dar perfect pentru constructorul acesteia - cel mai simplu si ieftin (in contradictie cu conceptul "customer satisfaction").
Sint alte marci, culmea considerate "low-cost" care s-au gindit si la client si au montat al cincilea injector direct in evacuare si au rezolvat cel putin problema motorinei in ulei.

Altii in schimb "e" mai destepti. De ce sa schimbi uleiul la ~15000 km cind "with a little help from my friends" poti sa o faci si la jumatatea intervalului. Si uite asa cistiga mai multi: filtre, ulei, manopera.

Si cind te gindesti ca aveam masina buna "pe benzina".... :)), mi-a trebuit diesel cu "filtru".

Ramine sa descoperim motorina fermecata, care sa reduca intervalul intre regenerari. Iar aici greu de ales, informatiile fiind contradictorii.
Last edited by Dion on 06 Nov 2013, 01:00, edited 4 times in total.
Dion
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 7727
 
Posts: 5
Joined: 06 Nov 2013
Car: Cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby malin » 06 Nov 2013, 22:10

Fi linistit caci nici injectorul din evacuare nu a dat randament. Iarna , la temperaturi foarte joase motorina nu se aprinde , se acumuleaza multa si distruge filtrul. Apoi din cauza temteraturilor si depunerilor injectorul se colmateaza. pe Duster trebuia sa fie sistemul cu injector in evacuare. S-a renuntat la el.
ma gandesc ce sa-r intampla daca injectorul se distruge in timp si nu mai inchide bine avand o presiune de 3-6 bar in spate. Probabil ar lua foc evacuarea.
malin
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 7415
 
Posts: 6
Joined: 25 Oct 2013
Car: cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby Dion » 07 Nov 2013, 20:20

Intr-adevar fiecare sistem are minusurile sale, dar in cazul injectorului 5 eviti uzura "sporita" a motorului si a turbosuflantei, respectiv solicitari mecanice excesive.
Din cite stiu exista ceva cercetari privind regenerarea "electrica" a filtrului, care evident ar inlatura neajunsurile primelor doua.
Dion
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 7727
 
Posts: 5
Joined: 06 Nov 2013
Car: Cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby ches » 04 Mar 2014, 14:25

@malin: Pana la urma cum se impaca solutia propusa de tine cu ITP-ul, mai treci testul de opacitate? Emulatorul propus de tine unde se instaleaza: in habitaclu, compartiment motor sau sub masina?? Poti sa pui un anunt la bursa si sa dai linkul cu cateva lucrari ca sa intelegm mai bine cum se instaleaza dracovenia?
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 676
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby Dion » 18 May 2014, 21:37

Serj K pina la urma care a fost cauza cresterii frecventei regenerarilor?
Am constatat si eu ca o data cu cresterea temperaturii ambientale a crescut paradoxal si frecventa regenerarilor (intre 400-700 km) in conditiile deplasarii preponderent in regim extraurban.
Last edited by Dion on 18 May 2014, 21:37, edited 1 time in total.
Dion
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 7727
 
Posts: 5
Joined: 06 Nov 2013
Car: Cruze
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby spectro » 26 Jun 2014, 13:00

Stie cineva cum pot sa-l contactez pe Malin,pentru o eliminare DPF (emulator),la un Chevrolet Cruze 163 CP ??????
Multumesc anticipat.
spectro
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 12173
 
Posts: 1
Joined: 25 Jun 2014
Location: Ploiesti
Car: chevrolet cruze diesel 163 cp
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Problema (???)- regenerari DPF prea dese

Postby iulian_florea » 11 Oct 2016, 17:41

Salutare tuturor!

Mi-a crescut nivelul la ulei din cauza motorinei de la regenerari, cel mai probabil.
Masina a fost mearsa aproape exclusiv extraurban, insa stiu ca am intrerupt cel putin o regenerare si altele cateva m-au prins in trafic.
Sa schimb uleiul?
iulian_florea
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 7225
 
Posts: 5
Joined: 30 Aug 2013
Car: Cruze 2.0D 163CP
Click aici daca apreciati acest post:



  • Advertisement

Return to 4.7.1 Probleme tehnice - Cruze

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

  • Advertisement