Page 1 of 1

Intarziere la acceleratie Cruze 163 cp

PostPosted: 23 Apr 2017, 02:02
by denysgeorge
Salutari. Detin un Chevy Cruze diesel, 163 cp, an 2011. Sunt nelamurit cu ceva...atunci cand apas pedala de acceleratie brusc la podea nu se intampla nimic, masina nu accelereaza, ci dabia la 3-4 secunde dupa incepe sa accelereze. E destul de enervant lucrul asta...masina sa nu iti accelereze imediat cand apesi pedala de acceleratie la maxim. Dupa cele 3-4 secunde se simte ca accelereaza puternic, dar ... nu trebuia sa accelereze din prima, fara sa mai existe acest ,,delay” , intarziere sau cum vreti sa ii spuneti...? E normal, sau am eu o problema la masina?

Re: Intarziere la acceleratie Cruze 163 cp

PostPosted: 23 Apr 2017, 03:00
by ALiCE
La ce turatie esti cand o apesi brusc la podea? Esti sigur ca e vorba de 3-4 secunde?
Daca o calci brusc cand esti sub 1800-2000 rpm atunci da, e normal si, mai mult, ii faci rau.

Re: Intarziere la acceleratie Cruze 163 cp

PostPosted: 23 Apr 2017, 13:26
by denysgeorge
Da, sunt sigur ca e vorba de 3-4 secunde.
Pe la 1300-1500 de turatii....imediat ce iau piciorul de pe ambreiaj.(eu ciupesc umpic acceleratia in momentul in care iau piciorul de pe ambreiaj ca sa aduc masina la 1300-1500 turatii si apoi calc pedala de acceleratie la podea si urmeaza acel delay de 3-4 sec, dupa care masina accereleaza cum trebuie.). Daca am gen peste 2500 turatii si apas pedala de acceleratie la podea masina are un raspuns mult mai promt...accelereaza instant sau aproape instant(daca are aici vreun delay eu personal nu il sesisez, maxim 1 secunda se poate sa fie, dar eu cum am mentionat nu il simt).

Re: Intarziere la acceleratie Cruze 163 cp

PostPosted: 23 Apr 2017, 15:04
by ALiCE
Ce se intampla la tine turbo surge si, cum ziceam, o omori.

Uite aici o explicatie:
http://www.daciaclub.ro/-t51353.html

Turbina nu intră în funcţie, ea funcţionează tot timpul, de când porneşti motorul şi până când îl opreşti.

"Turbo lag" este cauzată de faptul că turbina este acţionată de gazele de eşapament, deci supra-alimentarea se face printr-o buclă, nu poţi avea viteză mare a turbinei (deci supra-alimentare mai mare) dacă nu măreşti turaţia motorului iar viteza gazelor de eşapament se măreşte şi ea, abia atunci şi viteza turbinei creşte - de aici şi întârzierea ("lag") specifică turbosuflantelor.

"Turbo surge" are loc când accelerezi puternic motorul de la o turaţie mică (apropiată de relanti) la o turaţie mult mai mare. Adică când îi "dai talpă"... Turbo surge apare în special când cutia de viteze este pe o treaptă superioară, de exemplu atunci când îi dai talpă în treapta a 4-a, cu motorul aproape de turaţia de relanti şi cu sarcină mai mare (la deal, încărcare mare, multe persoane, cu remorcă, etc.). Turbo surge nu apare în trepte inferioare de viteză, de exemplu la plecarea de pe loc, din cauză că demultiplicarea efectuată de cutia de viteze asigură o sarcină mică motorului.

Ce se întâmplă: practic, turbina nu are timp să se rotească la fel de repede pe cât ies gazele de eşapament din motor, adică se îneacă şi nu mai produce nici un fel de supra-alimentare. Turbina se va comporta mai mult sau mai puţin ca un "dop" pe evacuare, de obicei în cazuri de genul ăsta se injectează mai mult combustibil pentru a compensa efortul cerut motorului de a accelera, arderile vor fi incomplete, se va generea o cantitate mai mare de funingine, care va ajunge în turbină, catalizator şi pe restul traseului de evacuare al motorului. La sarcini mai mari motorul chiar se poate opri.
Turbina, pe lângă faptul că este supraîncălzită de gazele fierbinţi de evacuare, rotindu-se foarte încet nu se va putea răci deoarece ea de obicei este răcită de uleiul care-i asigură şi ungerea, plus funinginea în cantitate mai mare - reţetă sigură pentru defectarea turbinei, mai ales dacă "se dă talpă" în mod obişnuit...

Pentru a evita "turbo surge":
- Nu se accelerează puternic în treptele superioare (4-5-...), mai ales când maşina este mai încărcată cu bagaje, persoane, urcaţi o pantă sau remorcaţi ceva!
- Acceleraţi progresiv (nu brusc) şi folosiţi treptele inferioare pentru a depăşi, urca pante, etc.

Re: Intarziere la acceleratie Cruze 163 cp

PostPosted: 23 Apr 2017, 23:58
by denysgeorge
Nu stiu ce sa cred...cand sunt turat (2000+) masina raspunde prompt la acceleratie cum spuneam si mai sus...daca am de exemplu 2200 de turatii si apas acceleratia la podea masina accelereaza cum trebe...dar daca sunt sub 2000 de turatii, de exemplu merg cu 1500 de turatii si apas brusc acceleratia la podea nu se intampla nimic, masina nu accelereaza, dabia dupa delay-ul acela de 3-4 secunde. All in all, ca o concluzie la ceea ce am spus, cand calc pedala de acceleratie brusc la podea si am peste 2000 de turatii masina se accelereaza bine si prompt, cand am sub 2000 de turatii masina se accelereaza bine, dar dupa delay-ul acela de 3-4 secunde.

Ce zici Alice, ti se pare tot turbo surge?

Re: Intarziere la acceleratie Cruze 163 cp

PostPosted: 24 Apr 2017, 15:43
by ALiCE
Da. Nu o accelera brusc cand esti sub 2000.

Re: Intarziere la acceleratie Cruze 163 cp

PostPosted: 24 Apr 2017, 21:16
by denysgeorge
Vreau sa te intreb:
1. Vad ca ai si tu tot Cruze 2.0 diesel, ai si tu umpic de dilay la acceleratie cand o calci brusc la turatii foarte mici?
2. Din cate stiu eu, majoritatea dieselurilor cu 1 turbina au dilay la acceleratie, datorita faptului ca turbina ,,intra” (stiu ca turbina functioneaza indiferent de turatia motorului, dar am scris ”intra” in ghilimele deoarece am vrut sa pun accentul pe momentul la care ea da randament) la peste 2000 turatii. Intradevar, la unele dieseluri dilay-ul e mai pronuntat, la altele mai putin pronuntat. Am dreptate?
3. Turbo Surge-ul acesta nu e un lucru normal pt un diesel cu o singura turbina?
Mersi frumos pt raspunsuri Alice.

Re: Intarziere la acceleratie Cruze 163 cp

PostPosted: 27 Apr 2017, 10:39
by ches
Alice ti-a explicat destul de clar ce se intampla, este fenomenul de turbo lag. Si la mea se simte sub 2000 ca se chinuieste.
Ce e mai important sa intelegi este ca nu exploatezi corect masina:
1. Cand vrei sa accelerezi brusc, intai asigurate ca turbina a intrat cum spui tu, adica esti peste 2000rpm. Cu alte cuvinte, daca esti sub 2000, retrogradezi astfel incat sa fii peste 2000 si apoi o calci.
2. La plecare de pe loc cand vrei sa tasnesti, o accelerezi la 2500+ si o calci progresiv dupa eliberarea ambreiajului.
3. Daca continui sa accelerezi cum ai povestit ca faci, atunci vei distruge turbina.