Club Chevrolet

Pasiune pentru performanta. Forum Club Chevrolet



  • Advertisement

Probleme tehnice Aveo LS 2010 cu 29000 km

Probleme tehnice

Probleme tehnice Aveo LS 2010 cu 29000 km

Postby micu83 » 10 Feb 2017, 13:27

Detin un Aveo LS din anul 2010. Masina nu prea a fost utilizata, in toti acesti ani am parcurs doar 29000 km, dar in tot acest timp a fost intretinuta bine.
Pana acum am avut urmatoarele probleme si observatii de mentionat despre acest model:
I. Anul asta de cand s-a pus inghetul, problema consta ca atunci cand vreau sa deschid usa soferului, trag de maner si intervine inchiderea centralizata, care inchide automat toate usile. Cand dezapazeam masina si o aveam pornita cu cheile in contact, cand am incercat sa intru in masina s-au inchis toate usile . Noroc ca eram in fata blocului si am luat cheia de rezerva :) .Am observat ca din cauza ca manerul care este inghetat, se trage mai greu de el, si nu isi face cursa pana la capat si atunci intervine inchiderea care actioneaza si inchide toate usile. Fenomenul a inceput sa persiste, dar m-am obisnuit si tin cheile la mine, si nu o mai las pornita cu cheile in contact si nimeni in masina.
As dori sa stiu daca se poate anula "protectia" la inchidere centralizata. Stiu ca din fabrica are mai multe protectii:
a. Atunci cand deschid usile din "inchidere centralizata" si nu intru in masina se inchide la loc in aproximativ 45 de secunde.
b. Atunci cand usa este deschisa la sofer la actionarea "inchiderii centralizate" se deschide automat.(inchiderea nu functioaneaza cu usa sofer deschisa).
II. Ventilatorul de la aeroterma scartie enervant pe treapta 1 si 2.(in treptele superioare este acoperit de zgomotul aerului).
III. Dupa o coborare pe Transalpina, unde am folosit in marea majoritate a timpului frana de motor, si cateodata "ciupeam" frana, cand am terminat coborarea am observat un usor abur de la jante.Ulterior am obsevat ca atunci cand pun frana apar trepidatii la viteza mica.
IV. La viteza mai mare de 100 km/ora se aude zgomot cam puternic in habitaclu.(Nu este antifonata bine).
V. Consumul urban nu scade sub 11 litri/100km. Consumul extern este undeva vara la 6-6.5 litri/100km
micu83
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 3769
 
Posts: 11
Joined: 02 May 2011
Car: Aveo 1.4 LS 101 CP
Click aici daca apreciati acest post:

Uite care este parerea mea:

Postby gigel » less than a minute ago

Uite niste linkuri sponsorizate pentru tine:

User avatar
gigel
Moderator
Moderator
Member No: 23
 
Posts: 3841
Joined: 04 Aug 2010
Car: Chevrolet

Re: Probleme tehnice Aveo LS 2010 cu 29000 km

Postby Raresh20 » 10 Mar 2017, 10:28

Salut,

1. Apeleaza la un electrician, probabil o sa te poata ajuta.
2. La majoritatea scartaie ventilatorul pe treapta 1. Poti sa o desfaci si sa ii faci o gaura in capat si sa incerci sa o ungi putin si o sa se mai amelioreze sunetul, dar dupa o perioada reapare.
3. Probabil ca discurile sunt duse/pe duca, o alta problema intalnita la mai multi. Se ovalizeaza din anumite cauze si trepideaza la franare. Solutia - rectificare sau schimb. Desigur, ar mai putea fi si placutele, jantele, caucicurile cauza trepidatilor, dar de obicei sunt discurile.
4. Ai dreptate, nu e antifonata bine, e totusi o masina low-cost. Nu e gandita pentru viteze mari. La unii se aude si alt zgomot la o viteza peste 120 km/h, ceva asemanator : https://www.youtube.com/watch?v=_yWjJdy-kpo. Daca nu se aude asa, bucura-te ca esti printre norocosi :)
5. Daca locuiesti intr-un oras mare, nici nu ai cum sa te astepti la consum mai mic de 10. Se stie ca nu este unul dintre cele mai economice motoare si e cam insetat, deci 10-11 in oras e ceva de asteptat.
Chevy Aveo 1,4L, 'o8, Urban Grey
VW Passat 2.0 170cp DSG, 'o9, Silver
User avatar
Raresh20
Moderator
Moderator
Member No: 2237
 
Posts: 817
Joined: 05 Nov 2010
Location: Cluj
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Probleme tehnice Aveo LS 2010 cu 29000 km

Postby dexter » 11 Mar 2017, 20:21

Cu inchiderea este simpla....dai fata usi la sofer jos si acolo ai sa gasesti 3 tije rotunde una de lamotul care se vede sus la geam una pt cand incui descui cu cheia si a 3-a de la motoras. Astea fiind prinse intre ele cu o chestie din material prost calitativ si surubele,acum ori sa rupt chestia metalica ori sa slabit surubelu care tine una din tije. Rezolvarea este sa inlocuiesti chestia,eu am folosit de la tablourile electrice sirul de cleme unde se leaga nulurile este exact ce-ti trebuie.
Cu scartaitul este aproape normal sa zicem pt ca toate fac asa :)))). Rezolvarea este sa dai ventilatorul jos si sa gresezi axul.
Referitor la frane si vibratia in volan la frane ti-sa ovalizat discurile.....rezolvarea inlocuire
In privinta zgomotului vezi sa nu-ti uruie vreun rulment pe spate,ca sa fi sigur dupa 20-50 km pune mana pe discuri respectiv oale (axa spate) si vezi cat de calde sunt,daca sunt caldute este ok insa daca frige undeva cred ca ai inteles pana acum rezolvarea inlocuire rulment.
Iar la consum iarna mai ales in oras asa duce .
Bafta.....
asfalt uscat si drumuri bune
User avatar
dexter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 6315
 
Posts: 582
Joined: 15 Feb 2013
Car: aveo 1.4,101hp,16V
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Probleme tehnice Aveo LS 2010 cu 29000 km

Postby sorinlzr » 11 Mar 2017, 21:15

discurile se pot rectifica pe masina si nu e neaparat de schimbat. am vazut un anunt la un service aici in Bucuresti
sorinlzr
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 5629
 
Posts: 395
Joined: 29 May 2012
Location: bucuresti
Car: AVEO ALB 1,4i 16V 94 cp 2008
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Probleme tehnice Aveo LS 2010 cu 29000 km

Postby micu83 » 30 Mar 2017, 10:14

Multumesc pentru raspunsuri.
Ma poate ajuta cineva cu un tutorial(link) de demontare motor aeroterma, ungere rulmenti motor.
micu83
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 3769
 
Posts: 11
Joined: 02 May 2011
Car: Aveo 1.4 LS 101 CP
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Probleme tehnice Aveo LS 2010 cu 29000 km

Postby micu83 » 09 Sep 2018, 17:03

Masina a ajuns la 40000km .
Probleme intampinte:
1.Zgomot fata stanga la trecere peste denivelari fine si dese (gen piatra cubica), mentionez ca agomotul nu este metalic, ci mai degraba suna a plastic.
2.Motorasul de la aeroterma zgomotos in treptele 1 si 2 (zgomot ca un "greieras").
3.Probleme la inchidere centralizata:
a)problema se manifesta prin faptul ca iarna trecuta la dezapazire, aveam cheia in contact(masina pornita) si usa soferului putin intre-deschisa (inchisa doar pe prima treapta, nu am inchis-o eu bine), cand am terminat de dezapezit, cand sa intru in masina, s-au inchis toate usile, primind comanda de la inchidere centralizata.Noroc ca eram in fata blocului si aveam sus cheia de rezerva. problema s-a mai repetat in 3 cazuri, dar am fost precaut si am last geamul sofererului putin deschis.
b)a doua problema costa in faptul ca daca deschid din telecomanda, si ma razgandesc si vreau sa inchid la loc din telecomanda, inchiderea face ceva de genul "inchidere -deschidere" si nu ma lasa sa inchid masina decat dupa 3 sau 4 apasari succesive pe buton inchidere.
4.Dimineata (s-a intamplat de 2 ori) la pornire, acceleratia nu avea raspuns, o acceleram si urca greu in turatie si scotea un fum negru. Problema a persistat timp de 1 minut si si-a revenit.
5.Cand franez la viteze peste 50km/h tremura usor pedala de frana. Mentionez ca problema a aparut dupa ce am coborat Transalpina fara a abuza de pedalala de frana, dar problema a fost ca la baza cand am coborat, a fost un pic cam frig si iesea abur din roti.
6.Compresorul AC facea zgomot(trancanit ca la tacheti) la rularea prin oras, aproape tot timpul, disparea zgomotul doar cand rulam in afara localitatii cu viteze mai mari de 50km/h, Dupa un test la service s-a constatat ca aveam doar 50% freon si doar 10% ulei in compresor si instalatie. Dupa completare problema a disparut.
De mentionat ca cei de la service au zis ca nu am scapari in instalatia AC.
Momentan ma gandesc sa pun Gpl Tomasetto secventiala, cu rezervor toroidal de 42 litri.
As dori pareri pro/contra Gpl Tomasetto.
Last edited by micu83 on 09 Sep 2018, 17:03, edited 1 time in total.
micu83
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 3769
 
Posts: 11
Joined: 02 May 2011
Car: Aveo 1.4 LS 101 CP
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Probleme tehnice Aveo LS 2010 cu 29000 km

Postby ches » 12 Sep 2018, 13:49

1. Daca zgomotul e ca un cloncanit probabil o bieleta antiruliu, worst case un pivot/cap de bara. Orice service de Doamne ajuta ar trebui sa descopere si sa rezolve problema.
2. La aeroterma posibil sa fie o probleme cu ungerea sau atinge usor elicea de carcasa de plastic. Se verifica scotand aeroterma si verificand daca scartaie si scoasa sau numai cand e montata. Daca face numai montata ar trebui sa fie si ceva urme pe elice cu locul unde atinge. O iei la pila si ai rezolvat-o. Daca face si scoasa, scoate-i elicea si pune-i niste ulei de motor sau WD 40 langa ax. Daca tace, scoate-i axul, curata-l si unge-l cu un pic de vaselina uscata sau vaselina cu teflon.
3. Problemele descrise ar putea fi cauzate de un actuator prost/cu vaselina proasta, cel montat odata cu alarma. Poti incerca sa-l cureti si sa-l ungi sau sa-l schimbi, unul nou costa 10-20 lei. Oricum ti-a scris si colegul ce ai de facut.
4. La problema asta fumul negru si simptomele pot insemna un injector blocat pe deschis. Ca rezolvare poti incerca benzina de 98/99 + condus turat pe un drum mai lung de 200km, facut dintr-o bucata (20 drumuri de 10km nu vor ajuta prea mult).
5. Aici ti-au spus deja colegii - disc ovalizat sau ruginit dat fiind ca masina mai mult a stat decat a mers. Daca a aparut dupa ce a iesit aburi mai mult ca sigur ai discul ovalizat. Ovalizarea s-a produs din cauza apei care a intrat in contact cu discul incins, nu din cauza ca ai incins discurile. Nici nu trebuie sa fie foarte incinse ca sa le ovalizezi la trecerea prin apa.
6. La service cand pun aparatul de vidat tehnicianul ar trebui sa iti precizeze ca ei detecteaza DOAR SCURGERILE MARI, in nici un caz nu vor vedea pori mici care duc la pierderea freonului in timp. Deci scapari sigur ai, altfel nu ramaneai fara ulei si fara freon. Uleiul oricum nu reusesc sa il recupereze pe tot, ci doar o mica parte, deci meseriasul de la service habar nu are ce vorbeste. Nu e bai, sunt multi prosti, si pe mine ma trimiteau sa schimb compresorul cand ei imi bagasera cantitate dubla de freon. Noroc ca am vorbit cu colegii de forum, altfel chiar trebuia sa schimb compresorul si/sau ceva tevi care ar fi plesnit din cauza suprapresiunii.

Avand in vedere ca ai facut 11000km din februarie 2017 pana acum de ce Dumnezeu vrei sa iti pui GPL? Te-ai angajat la Uber? N-ai destule probleme cu masina/ injectoarele si fara GPL?
ches
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Member No: 4975
 
Posts: 670
Joined: 28 Sep 2011
Location: Bucuresti
Car: Epica 2.0D
Click aici daca apreciati acest post:

Re: Probleme tehnice Aveo LS 2010 cu 29000 km

Postby micu83 » 25 Sep 2018, 10:26

Multumesc pentru raspuns.
1. S-au uitat 2 mecanici separat si au zis ca nu se "vede/aude nimic", probabil ar fi ceva in amortizor.
2. Aeroterma am dezansablat-o pana la motoras, am pus vasilina pe la ambele capete, dupa o luna a inceput sa scartie din nou, dar pentru perioade aleatorii.
3. b)Am cautat pe net o resetare a cheii(se ) si se pare ca a functionat pe moment.
4. Nu s-a mai repetat. Am curatat clapeta de admisie la 40000km.
5.Cu discurile m-am resemnat, si parca dupa ce am inceput sa folosesc masina mai des, nu prea se mai simt vibratiile.
6. Posibil sa fie scapari foarte mici de freon si ulei si in 8 ani sa pierd freon.
In privinta GPL mentionez ca am inceput sa folosesc masina zilnic, cate 30 km minim, si in ritmul asta intr-un an de zile maxim imi scot investitia.
Un calcul aproximativ 10.000 km/an :
- consum mediu 8.5% benzina inseamna 850 litrii x 5.8 ron =4930 Ron/an
- consum mediu 10% gaz consum 1000 litri x 2.5 ron = 2500 Ron/an
- 4930 Ron -2500 Ron = 2430 Ron, exact cat a costat instalatia.
Nu cred ca instalatia de gaz va strica motorul in 3 ani cat doresc sa mai tin eu masina.
Last edited by micu83 on 25 Sep 2018, 10:26, edited 1 time in total.
micu83
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Member No: 3769
 
Posts: 11
Joined: 02 May 2011
Car: Aveo 1.4 LS 101 CP
Click aici daca apreciati acest post:



  • Advertisement

Return to 4.2.1 Probleme tehnice - Aveo

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: Google Adsense [Bot] and 9 guests

  • Advertisement